Últimes notícies del Grup Mediapro

21 d'octubre de 2024

GRUP MEDIAPRO inaugura un nou centre de postproducció a l’Uruguai

El grup ha adquirit Colour Studio i ha creat COLOUR by Mediapro, una empresa que ofereix serveis globals de postproducció

GRUP MEDIAPRO acaba d’inaugurar un nou centre de postproducció a l’Uruguai. El grup ha anunciat la incorporació de Colour Studio, una empresa uruguaiana de correcció de color i efectes especials que opera al país des del 2014. Aquest centre està dotat amb nova tecnologia i ofereix serveis globals de postproducció per realitzar qualsevol projecte audiovisual: des de correcció de color, VFX, clean ups, masterització i delivery fins a serveis de datalab, la gestió de dades en entorn audiovisual. Les instal·lacions compten amb capacitat tècnica per desenvolupar fins a 5 projectes de manera simultània.

La incorporació de Colour Studio a GRUP MEDIAPRO permet combinar l’experiència de l’equip uruguaià amb la tecnologia i la projecció internacional del grup audiovisual, que opera al continent americà des de fa més de 25 anys i on té negocis vinculats a la producció esportiva i de continguts.

L’elecció de l’Uruguai com a territori on expandir les operacions de Mediapro no és casual. Tatxo Benet, president i soci fundador de GRUP MEDIAPRO ha comentat: “L’Uruguai és un país amb professionals de primer nivell i amb un programa d’incentius fiscals que el fa molt atractiu per a grans produccions internacionals. GRUP MEDIAPRO està present a l’Uruguai des de fa anys amb molt bons resultats. El 2023 vam incorporar Cimarrón a THE MEDIAPRO STUDIO. La posada en marxa de COLOUR by Mediapro és un pas més en la nostra estratègia d’expansió i de diversificació per oferir als nostres clients serveis en tota la cadena de producció audiovisual”.

José D’Amato, gerent de Mediapro a l’Argentina, l’Uruguai i el Paraguai, ha afegit: “Des del 2019 treballem a Montevideo. Des d’aquí oferim serveis per a la CONMEBOL. I des del 2022 operem el VAR per a l’Associació Uruguaiana de Futbol. Ens sentim molt còmodes treballant amb els nostres col·legues del país germà, tenim una història en comú i estem entusiasmats amb aquesta nova instal·lació de postproducció. Des d’aquí oferim serveis amb tecnologia punta i un equip de professionals solvents i experimentats”.

21 d'octubre de 2024

‘Celeste’, sèrie original Movistar Plus+, s’estrena completa el dijous 14 de novembre

Coproduïda per 100 Balas (THE  MEDIAPRO STUDIO), està creada per Diego San José i protagonitzada per Carmen Machi

'Celeste', sèrie original Movistar Plus+, s’estrena completa a la plataforma el dijous 14 de novembre. La sèrie, creada per Diego San José i dirigida per Elena Trapé, consta de sis episodis i està protagonitzada per Carmen Machi, Manolo Solo, Andrea Bayardo, Antonio Durán ‘Morris’, Aixa Villagrán, Clara Sans, Jesús Noguero i Marc Soler. 'Celeste' és un original Movistar Plus+ en coproducció amb 100 Balas (THE MEDIAPRO STUDIO).

‘Celeste’ en Serielizados Fest 2024

'Celeste’ es va presentar el passat Festival de Sant Sebastià a la secció Velòdrom amb una gran acollida del públic i participarà  la Secció Oficial Nacional de Serielizados Fest a Barcelona amb un passi dels tres primers episodis el dijous 17 d’octubre, amb un col·loqui posterior amb Diego San José, Carmen Machi, Clara Sans i Marc Soler.

Sinopsi “Celeste”

Celeste és la gran estrella de la música llatina. La seves cançons són un fenomen mundial. Els seus concerts omplen estadis. Té el seu propi perfum, la seva marca de llenceria i una melena quilomètrica que promociona el seu propi xampú. Però aquesta sèrie no tracta sobre ella. La veritable protagonista de 'Celeste' és Sara Santano, una inspectora d’Hisenda que ha dedicat tota la seva vida a la recaptació d’impostos. Això és l’únic que ha fet des de que va aprovar les oposicions quan tenia vint anys fins a l’actualitat i, després de més de trenta anys dedicats a l’Agència Tributària, ha arribat el noment de prejubilar-se. Això és el que ella es pensava. Perquè el darrer dia rep l’encàrrec més important de la seva carrera: demostrar que Celeste, la gran estrella resideix a Espanya i que ha de pagar aquí els seus impostos. D’aquesta missió depenen vint milions d’euros de les arques espanyoles. Per això, Sara haurà d’aparcar la seva vida per recorre la de Celeste i demostrar que va passar 184 dies a Espanya.  La meitat de l’any més 1”.

21 d'octubre de 2024

Nova pantalla LED al plató de producció virtual de GRUP MEDIAPRO de Barcelona de 210m2 i més de 44 milions de píxels

Acord tecnològic amb Unilumin, el major fabricant del món de pantalles LED

GRUP MEDIAPRO, empresa europea de referència en el sector audiovisual, té una nova pantalla LED al seu plató de producció virtual de Barcelona, situat al districte tecnològic del 22@. Es tracta d’una pantalla de grans dimensions, de 210m2 i més de 44 milions, de píxels que permet realitzar rodatges comercials i de cinema amb una gran qualitat i definició d’imatge. Aquesta innovació tecnològica arriba a través de l’acord que el grup ha signat amb Unilumin, el major fabricant del món de pantalles LED.

La producció virtual és una de les línies estratègiques de negoci de GRUP MEDIAPRO. A més del de Barcelona, el grup ja disposa d’aquesta tecnologia a la seva seu de Miami, el plató virtual més gran del sud de l’estat de Florida, i a Nova York, amb una superfície de 1.200 m2.

Aquesta tècnica permet un major control sobre la producció, així com condensar les jornades de rodatge, ja que aquest no està supeditat a desplaçaments, horaris o a inclemències meteorològiques. La nova pantalla LED del grup és d’alta resolució i garanteix que les imatges d’escenes virtuals es vegin amb claredat i detall, fent-les més realistes. Aquesta pantalla i la tecnologia que l’acompanya ofereixen una alta freqüència de refresc i estabilitat d’imatge, el que ajuda a reduir el ‘tearing’ d’escenes amb moviment; a més d’evitar problemes de desincronització durant la renderització, en temps real, de les peces.

21 d'octubre de 2024

The Mediapro Studio Distribution arriba al MIPCOM 2024 amb importants novetats en cinema, sèries i non scripted

‘El 47’, les sèries ‘Celeste’, ‘El mal invisible’, la tercera temporada de ‘The Head’ i la segona de ‘Los Cinco’, entre les novetats d’enguany

The Mediapro Studio Distribution està present aquest any al MIPCOM amb una oferta renovada de títols que inclouen una gran varietat de gèneres com, cinema, sèries, documentals i formats d'entreteniment, amb produccions ja estrenades i continguts en desenvolupament, produccions internacionals i continguts en anglès. “Estem molt orgullosos de l'oferta de contingut que presentem aquest any al mercat, una edició de MIPCOM que serà especial per diversos motius, que tindrà a Espanya com “Country of Honor”, i en la qual THE MEDIAPRO STUDIO presentarà els seus nous projectes de producció als Estats Units” ha comentat Marta Ezpeleta, directora de The Mediapro Studio Distribution.

‘El mal invisible’ i ‘Celeste’ són dues de les principals novetats de ficció en el dossier de vendes de la companyia. ‘El mal invisible’, creada per Lluís Arcarazo, és un thriller de vuit episodis coproduït amb 3Cat, que s'estrenarà a TV3 i a la plataforma 3Cat., protagonitzat per David Verdaguer, Ángela Cervantes i Álex Brendemühl. La sèrie està ambientada a la Barcelona del confinament i es basa en una història real, inspirada en la recerca policial per buscar un assassí de persones sense sostre.

‘Celeste’, la nova sèrie de Diego San José, producció de 100 Balas (THE MEDIAPRO STUDIO) en coproducció amb Movistar Plus+, gira entorn d'una inspectora de l'Agència Tributària, interpretada per l'actriu Carmen Machi, que s'enfronta al seu cas més important quan està quasi a punt de jubilar-se. La sèrie consta de sis episodis dirigits per la cineasta Elena Trapé i s'estrenarà el 14 de novembre a Movistar Plus+ després del seu pas pel Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià.

‘The Head’, la principal franquícia internacional de THE MEDIAPRO STUDIO i una de les produccions més rellevants de la companyia, torna amb una tercera i última temporada, que posarà fi a la trilogia, els lliuraments anteriors de la qual han obtingut un enorme èxit amb distribució en més de 90 països. La novetat internacional d'aquesta edició és la segona temporada de ‘Los Cinco’, l'adaptació televisiva de la popular saga literària escrita per Enid Blyton, que THE MEDIAPRO STUDIO produeix amb BBC, a partir d'una adaptació creada pel cineasta Nicholas Winding Refn i Moonage Pictures.

Sense sortir de l'esfera internacional, la companyia incorpora dos nous títols al portfoli de ficció: les sèries ‘Fusion’ i ‘Tales from the void’. Coproduïda per Wild Sheep Content, la companyia d’Erik Barmack participada per THE MEDIAPRO STUDIO, ‘Fusion’ és un thriller nordic noir, protagonitzat per l'actor islandès Olafur Darri (‘True Detective’), que gira entorn d'un talentós xef que intenta netejar el seu nom i recuperar a la seva família després de ser empresonat injustament. Per una altra banda, ‘Tales from the void’, produïda per The Exchange i creada per un expert equip especialitzat en el gènere del terror encapçalat per David Cummings, explora les històries més virals i esgarrifoses basades en la pàgina Reddit/NoSleep, la comunitat de terror independent amb més de 18 milions d'usuaris.

En cinema, ‘El 47’ es presenta en el mercat després d'haver-se convertit en la millor estrena en sales espanyoles de la temporada, amb una recaptació de taquilla que supera els dos milions d'euros i més de 350.000 espectadors. Novetat cinematogràfica d'enguany és ‘Transmitzvah’, la pel·lícula que marca el retorn a la direcció de Daniel Burman, estrenada en cinemes d’Argentina el passat 10 d'octubre.

Sobre els continguts de non-scripted, aquest any la companyia presenta el format ‘CRUSH’, recentment adaptat per Televisa a Mèxic; el programa de debat ’59 Segundos’, produït per Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO), que acaba d'estrenar-se a RTVE, i dos nous formats que compten amb la presència de Berto Romero: ‘Ovejas eléctricas’, espai que aborda de manera fresca i original com es reflecteix la literatura en la cultura popular, produït per K2000 (THE MEDIAPRO STUDIO) i emès a La2 d'RTVE, i ‘El consultorio de Berto’, un format molt nou produït per El Terrat (THE MEDIAPRO STUDIO) per Movistar Plus+, on Berto Romero respon preguntes tan terrenals com increïbles. També s'incorpora al portfoli, a l’apartat de no-ficció el reality d'aventura ‘O Salvaxe’, un nou concurs produït per Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO), que actualment es roda a Galícia, i l'estrena està prevista a la cadena autonòmica gallega TVG.

Altres títols non-scripted inclouen èxits com ‘El Conquistador’, el reality més extrem i de més èxit de la televisió a Espanya amb 20 temporades en antena a ETB; ‘Atrápame si puedes’, un format que des de la seva estrena a ETB2 el 2014 s'ha estès a onze canals autonòmics a Espanya, amb adaptacions posicionades entre els programes més vists d'aquestes cadenes; i ‘400’, format creat per El Terrat (THE MEDIAPRO STUDIO), estrenat en el canal autonòmic valencià À Punt, un docureality on el presentador Pere Aznar conviu cada setmana amb una associació d'àmbit social per buscar motius de superació i felicitat.

FOTO 1: 'Los Cinco' / FOTO 2: 'The Head' / FOTO 3: ‘Transmitzvah’ / FOTO 4: 'El mal invisible'

21 d'octubre de 2024

‘Aida’ prepara la seva tornada amb una pel·lícula dirigida per Paco León i amb el seu repartiment principal

El primer trimestre del 2025 començarà el rodatge de la pel·lícula, amb un guió del mateix Paco León i de Fer Pérez, guionista de la sèrie

Coincidint amb el 10è aniversari del comiat de la sèrie ‘Aída’, una de les marques de ficció de més èxit de la indústria espanyola i de la història de Telecinco, Mediaset España, a través de la seva filial de producció de cinema Telecinco Cinema, i Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO) han posat en marxa un projecte cinematogràfic que suposarà el salt a la pantalla gran de la mítica sèrie i dels seus populars personatges.

Per part de Telecinco Cinema, els productors són Ghislain Barrois i Álvaro Augustin, i per part de Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO) els productors són Laura Fdez. Espeso i Javier Méndez.

Paco León, un dels actors protagonistes de la comèdia i amb quatre llargmetratges dirigits (‘Carmina o Revienta’, ‘Carmina y Amén’, ‘Kiki, el amor se hace’ i ‘Rainbow’), estarà al capdavant de la pel·lícula com a director i com a autor del guió juntament amb Fer Pérez, guionista d’‘Aida’ des de 2007.

“Al principi hi havia moltes ganes nostres i del públic de fer una retrobada. Quan em van proposar que fos jo qui dirigís el projecte, vaig tenir alguns dubtes. Després se’m va acudir una idea i ara estem treballant en ella amb il·lusió. Serà un viatge molt fort per a tots tornar a Esperanza Sur”, ha comentat Paco León.

“No resulta tan fàcil recórrer a una marca tan emblemàtica per fer una pel·lícula. De fet, no va ocórrer fins que, casualment, en una celebració es van reunir molts dels protagonistes de la sèrie i va sorgir l’espurna que va servir de germen del projecte. No es tracta de fer un capítol més a la pantalla gran. Paco León ens planteja traslladar els personatges i els seus entorns més característics a una història que integra ambdós universos i que li aporta una major profunditat narrativa a la fórmula original.”, assegura Ghislain Barrois, conseller delegat de Telecinco Cinema.

“’Aída’ ha estat una de les nostres produccions més exitoses i estimades, un rotund èxit d’audiència i popularitat amb la qual vam aconseguir fer història de la televisió i traspassar fronteres. La sèrie comptava amb un elenc extraordinari els personatges que  formen part de l’imaginari de tots els espectadors. Comptar, de nou, amb Paco León com a ànima màter d’aquest projecte i amb Mediaset España és un privilegi que ens motiva profundament”, ha comentat Laura Fdez. Espeso, CEO de THE MEDIAPRO STUDIO.

La pel·lícula, el rodatge de la qual està previst per al primer trimestre de 2025, és una producció de Telecinco Cinema i Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO), amb la participació de Mediaset España, Mediterráneo Mediaset España Group i Prime Video, on estarà disponible després del seu pas per sales de cinema.

‘Aída’, un fenomen televisiu i social

Nascuda el 2005 com el primer spin-off d’una ficció (‘7 Vidas’) que es produïa a Espanya, ‘Aída’ es va convertir des de la seva estrena en un fenomen televisiu: més de 6,8 milions d’espectadors (36% de share) varen veure el primer episodi, xifra que va marcar el rècord històric de la producció. En els seus 237 capítols, ‘Aída’, va mantenir una mitjana del 21,1% de share i 3.954.000 espectadors i va captivar especialment al públic jove.

Gràcies al seu ventall de personatges tremendament singulars i altament reconeguts, el fenomen ‘Aida’ va traspassar ràpidament les pantalles de televisió i digitals per convertir-se en un fenomen social. Amb més de 60 ‘cameos’ de professionals del món de la interpretació, la música i l’esport, ‘Aída’ ha rebut el reconeixement de la indústria amb més de 25 guardons, entre els quals destaquen quatre Premis Ondas, cinc Iris de l’Acadèmia de la TV, quatre Fotogramas i cinc de la Unió d’Actors.

MEDIAPRO BMS ha produït el ‘Partidazo’ de Youtubers

El grup va fer un ampli desplegament amb més de 70 professionals de diverses empreses de GRUP MEDIAPRO equipats amb 2 unitats mòbils i 20 càmeres 4K

MEDIAPRO BMS ha estat el responsable de produir la transmissió del ‘Partidazo’ de Youtubers, un esdeveniment que va reunir creadors de contingut de França i Espanya en un partit de futbol. Diverses empreses del grup, Eumovil entre d’altres, van treballar de manera coordinada per portar a terme un ampli dispositiu audiovisual format per 73 professionals, amb 2 unitats mòbils i 20 càmeres 4K, com diverses slow motion, una steady con càmera cinematogràfica i un dron per a les preses aèries.

El grup també va ser el responsable del grafisme utilitzant un sistema de tracking sobre dron i també del set de televisió on es va realitzar la prèvia i el post partit, a més d’un set a peu de camp. La producció es va realitzar amb els estàndards més alts de distribució (1080 50p) i es van generar diferents senyals: nacional, internacional, vertical per a xarxes socials i personalitzat per a França.

El ‘Partidazo’ de Youtubers, que va enfrontar Espanya i França a l’estadi Metropolitano de Madrid, va tenir una audiència de prop de 1,5 milió d’espectadors.

Subscriure'm a Mediapro News

He llegit i accepto la Politica de protecció de dades

Informació bàsica sobre Protecció de Dades

Responsable: GRUP MEDIAPRO, S.L.U. amb domicili a Avinguda Diagonal, 177-183, 08018, Barcelona

Finalitat: L'enviament de notícies sobre continguts, productes, serveis i, en general, sobre l'activitat empresarial del grup GRUP MEDIAPRO.

Legitimació: Consentiment de l'usuari.

Destinataris: No està previst que les teves dades siguin comunicades a tercers, excepte previsió legal.

Drets: Accés, rectificació, supressió, oposició, retirada del consentiment, limitació del tractament i portabilitat de les dades a l'adreça del Responsable anteriorment esmentada o per e-mail a dpd@mediapro.tv (aquesta és una bústia destinada a qüestions relatives a la protecció de dades, pel que no es respondran altres qüestions no relacionades, que seran eliminades).

Informació adicional: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre com tractem les teves dades en la nostra web: https://mediapro.tv/ca/aviso-legal#politicaPrivacidad.