Últimes notícies del Grup Mediapro


 

22 de gener de 2020

El futbol és una font d’ingressos per als locals públics, segons un estudi de MEDIAPRO

Més de 5 milions d’aficionats gaudeixen habitualment del futbol en locals públics, on son més de 2 hores de mitjana / Qui va a un bar a veure el futbol" Amb quina freqüència" Què busca" Segons un estudi, els aficionats busquen l’ambient i ser amb amics

MEDIAPRO i LaLiga han presentat els resultats de l’“Estudi del consum de futbol en locals públics”, segons el qual el futbol és un dinamitzador d’activitat i generador d’ingressos per a l’hostaleria, en un acte amb la presència de Jaume Roures, soci gestor del MEDIAPRO, i Javier Tebas, president de LaLiga.

La principal conclusió que es pot extreure de l’enquesta és que el futbol atrau cada temporada més de 15 milions d’aficionats a locals públics que, a més de l’emoció de la competició, busquen socialitzar i compartir l’ambient amb amics. Són preferentment joves, molt equilibrat per gènere, amb comportaments similars a zones rurals i urbanes i gasten una mitjana de 13 euros per persona.

Una gran enquesta realitzada a bars i locals públics a tota Espanya ha servit de base per analitzar el consum del futbol en aquests establiments i per establir una descripció molt ajustada del que suposa per a un bar disposar d’un contingut com LaLiga.

El futbol és el contingut rei a Espanya i el més vist a bars, i LaLiga la competició més seguida. 15 milions d’aficionats van al menys una vegada per temporada a un bar, 5’2 milions ho fan de manera assídua (al menys una vegada al mes) i 2’6 milions van cada cap de setmana a veure partits de LaLiga a un establiment públic.

Respecte als perfils, es tracta d’un públic majoritàriament jove, el 55% del qual és menor de 44 anys. I entre aquest segment de 18 a 34 anys existeix una gran igualtat de gènere, amb un 51% de dones i un 49% d’homes que veuen el futbol a locals públics.

Una altra dada característica detectada per l’enquesta realitzada per MEDIAPRO és que als bars el futbol es gaudeix amb amics. El 75% dels aficionats que acudeixen a aquests establiments a veure futbol ho fa amb amics, i de mitjana són cinc les persones que es reuneixen per veure els partits. Aquests grups passen una mitjana de 2 hores i 20 minuts, amb un consum mitjà per persona de 13 euros per partit.

L’estudi demostra que els aficionats que van a un bar busquen el valor afegit de la companyia i la socialització. Un 53% dels enquestats van destacar com a principal factor de l’atracció la socialització i un 45% l’ambient.

Per seguir protegint els locals que sí compleixen amb la legalitat i pateixen la competència deslleial dels bars pirata, LaLiga i MEDIAPRO continuaran treballant amb la seva Xarxa Territorial de Verificadors de Llicències de Continguts, formada per 100 experts repartits per tota la geografia espanyola. Aquest equip s’encarrega de detectar la pirateria audiovisual als establiments públics, procedint a la seva posterior denúncia davant les autoritats policials i judicials.

Fan més de 105.000 visites anuals i ja han procedit a denunciar més de 5.000 locals, la qual cosa s’ha traduït en multitud d’intervencions policials per tota la geografia espanyola, amb el resultat de centenars de descodificadors pirata requisats i procediments legals oberts.

Jaume Roures, soci gestor del Grup MEDIAPRO, ha expressat en l’acte de presentació: “El repte que se'ns planteja és continuar treballant conjuntament amb el sector hostaler per fer el producte més fort”.

“Encara que els números són molt bons i mostren que el futbol és un dinamitzador de l'activitat als bars, hem de continuar polint aquest contingut específic per als establiments públics. És la nostra responsabilitat donar-los el millor producte i protegir-los davant els locals pirata que fan competència deslleial robant el futbol”, va agregar Javier Tebas, president de LaLiga.

22 de gener de 2020

"El Palmar de Troya", una sèrie de no ficció que se submergeix a les entranyes de l'Església Palmariana, s’estrena el 6 de febrer a #0 de Movistar+

Quatre episodis amb imatges d'arxiu inèdites i amb els testimonis dels protagonistes d'aquesta història

El març del 1968, quatre nenes van afirmar que se'ls havia aparegut la Verge Maria a la finca de l’Alcaparrosa, a un quilòmetre de l’aldea d’El Palmar de Troya, a la província de Sevilla. Setmanes després, diversos veïns van afirmar que havien tingut altres aparicions i l'estiu d'aquell mateix any es va construir un altar que seria la primera pedra de l'església cristiana palmariana. Aquelles primeres aparicions van donar lloc a un imperi religiós que es va expandir pel món, va trencar amb el Vaticà i va nomenar els seus propis papes. El juny del 2018, Ginés, l'últim Papa d’El Palmar de Troya, i la seva dona van assaltar, amb baralla inclosa, les instal·lacions de la congregació. Era el penúltim episodi d'una història extraordinària que navega entre la tragèdia i el surrealisme.

Escàndols, l'ombra d'abusos sexuals, anècdotes inversemblants i tot tipus d'acusacions han marcat els més de cinquanta anys d'aquest orde religiós que alguns consideren església i molts altres una gran secta.

“El Palmar de Troya” és una sèrie de quatre episodis que retrata, amb absoluta rigorositat, l'univers palmariano. Aquesta producció original de no ficció mostra imatges d'arxiu inèdites, té recreacions i compta, entre altres testimonis i protagonistes, amb els testimonis de Ginés Hernández (l’expapa Gregori XVIII) i Nieves Triviño, la seva dona i exmonja d’El Palmar.

Dirigida per Israel del Santo (“Conquistadores: Adventvm”), “El Palmar de Troya” neix com a fruit d’una llarga investigació que va durar més de tres anys i se submergeix a les entranyes de l’univers palmariano per explicar una història real, inèdita, delirant, fosca i envoltada de misteri.

Episodis: Beneïda tu ets, Entre totes les dones, Cuideu-vos dels falsos profetes, Llops amb pell de xai.

Estrena el dijous 6 de febrer a #0 de Movistar+ (dial 7) i cada dijous, un nou episodi. També disponible sota demanda. “El Palmar de Troya” és una producció original de Movistar+ en col·laboració amb 100 Balas (THE MEDIAPRO STUDIO) i 93 Metros.

22 de gener de 2020

El Grup MEDIAPRO implementa el VAR al Paraguai

Prestarà servei de tecnologia de videoarbitratge per a la Divisió d’Honor durant les pròximes tres temporades

El Grup MEDIAPRO és l’encarregat de la implementació de la tecnologia Video Assistant Referee (VAR) al Paraguai, on el passat 16 de gener va començar la temporada de Primera Divisió 2020 de l’APF (Associació Paraguaiana de Fútbol). Aquesta implementació s’estendrà les temporades 2020, 2021 i 2022.

La Primera Divisió inclou 280 partits: dos cada divendres, dissabte i diumenge. MEDIAPRO cobrirà aquests sis partits cada cap de setmana amb tres unitats mòbils operades per dos caps tècnics, quatre operadors certificats per l’International Football Association Board (IFAB) i dues productores. Els professionals de MEDIAPRO han realitzat diverses capacitacions requerides per l’Associació Paraguaiana de Futbol, així com les certificacions corresponents per a l’operació d’aquesta tecnologia.

A més del Paraguai, on MEDIAPRO va adquirir els drets d’emissió de la Selecció Paraguaiana de Futbol fins al 20211, el Grup també proporciona els seus serveis a les lligues de Xile, Mèxic i altres països d’Amèrica Llatina, a més d’Emirats Àrabs Units, Grècia, Kuwait, Marroc i Portugal.

22 de gener de 2020

L’actor mexicà Alfonso Herrera, protagonista de “Las Bravas F.C.”, sèrie produïda per THE MEDIAPRO STUDIO i Turner Latin America

Ambientada en el món del futbol femení, la sèrie tindrà vuit episodis i s'estrenarà a TNT Mèxic

Turner Latin America i THE MEDIAPRO STUDIO anuncien el començament del rodatge al mes de març de “Las Bravas F.C.”, la sèrie de ficció ambientada a l’entorn d'un equip de futbol femení, coproduïda per totes dues companyies. “Las Bravas F.C.” està basada en una idea d'Enrique Pérez Vergara, “Flipy” (Noobees, Chiringuito de Pepe, Olmos y Robles), i s'estrenarà aquest any a la pantalla de TNT México.

Composta per vuit episodis de 45 minuts, “Las Bravas F.C.” gira al voltant de l’entorn d'un modest equip de futbol femení d'una petita localitat mexicana per narrar una història de superació, on els valors del treball en equip i l'arrelament dels protagonistes determinen les seves relacions.

El somni de “Las Bravas F.C.” és guanyar el campionat regional de futbol femení. Però aconseguir-ho no serà fàcil. Necessitaran el suport d'un entrenador professional, treball que recaurà en l'exjugador d'elit Roberto Casas, interpretat per l'actor mexicà Alfonso Herrera (Sense 8, La reina del Sur, El Dandy). Obligat a deixar el terreny de joc a causa d'una afecció cardíaca i amb cert aire d'ídol caigut, Casas acceptarà el treball per culpa d'una aposta, la qual cosa l'obligarà a superar els seus prejudicis perquè no considera al futbol femení un esport.

D'aquí el doble repte de superació que planteja la sèrie, el de les jugadores per conquistar el seu somni i el de Velarde per adaptar-se a la seva nova realitat, tornar als seus orígens i afrontar el nou repte que té per davant.

Acompanyen Flipy en l'equip de guió de la sèrie escriptors de reconegut prestigi com José Javier Reguilón (Vis a Vis, Chiringuito de Pepe, El Barco), Luis Gamboa (Diablero, Paquita la del Barrio, Ingobernable), Paula Rendón (Julia VS. Julia, Impresentables, Poder S.A.) i Helen Santiago (FitLife, Sopa de Gansos, ESportsG).

22 de gener de 2020

VISYON introdueix la realitat virtual en un programa per a estudiants de Rússia

L'empresa del Grup MEDIAPRO ofereix una solució perquè estudiants de secundària que presenten algun tipus de discapacitat motora temporal puguin seguir les classes a distància

VISYON (Grup MEDIAPRO) ha estat seleccionada per participar en un programa d’introducció de la realitat virtual en l’entorn educatiu a Moscou (Rússia). El projecte suposa la introducció d’una solució de realitat virtual per a estudiants de secundària que presenten algun tipus de discapacitat motora temporal, ajudant-los a seguir les classes a distància i a identificar la seva vocació professional.

VISYON, amb seu a Barcelona i pionera en el desenvolupament de solucions de tecnologia immersiva com Realitat Virtual (VR), Realitat Augmentada (AR) i Realitat Mixta (MR), ha adaptat la seva plataforma VRoadcaster per a aquest projecte impulsat per l'Agència d'Innovació de Moscou. La solució permet visualitzar continguts de manera immersiva i personalitzar-los segons les necessitats dels usuaris. A través d'aquesta plataforma, que requereix de l'ús d'ulleres de realitat virtual, es poden visualitzar vídeos en diferents formats (estàndard, 180º i 360º) i continguts interactius en 2D i 3D.

Per a aquest projecte, VISYON ha comptat amb el suport d’ACCIÓ (l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya), a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Moscou. La companyia va iniciar la prova pilot del projecte al setembre en un centre de rehabilitació per a nens i nenes i joves de Moscou que atén al voltant de 1.600 persones cada any.

“El projecte es dirigeix a alumnes de secundària, especialment en etapes prèvies a la formació professional, que es troben en centres de rehabilitació motriu de forma temporal i que no poden assistir a classe. Els oferim una solució immersiva per poder seguir el curs”, destaca Alicia Cañellas, consultora d’Innovació i Formació a VISYON. Per fer servir aquesta plataforma immersiva, els participants es posen unes ulleres de realitat virtual que els permeten accedir als diferents continguts. A través d’un panel digital, poden interaccionar amb l’entorn immersiu, realitzar diferents accions i autoavaluar-se. En el cas de persones amb dificultats motrius a la part superior del cos, el sistema també preveu que puguin activar les funcionalitats d’interacció amb l’entorn només amb la mirada.

Pròxims passos

Un cop acabat aquest pilot, VISYON espera començar a treballar en una segona fase del projecte, en què té previst introduir altres funcionalitats perquè l’alumnat que es troba al centre de rehabilitació pugui seguir les classes a distància a través de videoconferències immersives 360º i amb comunicació bidireccional. “Instal·larem una càmera 360 a l’aula perquè aquells que no poden anar-hi puguin seguir tot el que està passant als seus centres educatius, com si realment estiguessin allà”, agrega Cañellas.

D’altra banda, VISYON també preveu introduir el seu sistema de videoconferència immersiva en 360º, anomenat Telepport, en un altre projecte de l'Agència d'Innovació de Moscou que busca millorar el benestar de les persones al seu lloc de treball.

22 de gener de 2020

Comença el rodatge de "Paraíso", la nova sèrie original de Movistar, produïda en col·laboració amb Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO)

Macarena García, Iñaki Ardanaz, Gorka Otxoa i els joves Pau Gimeno, Cristian López, León Martínez, Héctor Gozalbo, María Romanillos i Patricia Iserte encapçalen el repartiment

Acaba de començar a València el rodatge de “Paraíso”, la nova sèrie original de Movistar, produïda en col·laboració amb Globomedia (THE MEDIAPRO STUDIO), sota la direcció de Fernando González Molina (“Palmeras en la nieve”, “Tres metros sobre el cielo”, “Tengo ganas de ti”). “Paraíso” és una sèrie de gènere, amb elements d'aventura i misteri, ambientada a l'Espanya del 1992, creada pel mateix Fernando González Molina, juntament amb Ruth García (“El incidente”, “Los protegides”, “El internado”, “Los hombres de Paco”) i David Oliva (“El incidente”, “Los protegides”, “Los hombres de Paco”, “Los Serrano”).

“Paraíso” és una ambiciosa producció en la qual el suspens i l'aventura van de la mà amb l'emoció i el misteri. La sèrie gira al voltant de la investigació iniciada per un grup de joves després de la desaparició de tres noies del seu entorn. En plena transició de l'adolescència a l'edat adulta, els protagonistes travessen un moment d'incertesa i emocions a flor de pell, on tot es viu per primera vegada i apareixen sentiments com la solitud, la pèrdua, l'amor i l'amistat. Un viatge iniciàtic de maduresa, que també apel·larà a la nostàlgia dels espectadors a través de l'ambientació de l'Espanya del 1992.

“Paraíso” compta amb un elenc en què destaquen Macarena García (“Blancanieves”), Iñaki Ardanaz (“La víctima número ocho”) i Gorka Otxoa (“Pagafantas”, “Fe de etarras”, “Allí abajo”), en els principals personatges adults, acompanyats dels joves intèrprets encarregats de donar vida als protagonistes: Pau Gimeno (“Billy Elliot”), Cristian López (“El rey León”, “Billy Elliot”), León Martínez (“Merlí”, “Superlópez”), Héctor Gozalbo (“Nada será igual”), María Romanillos (“Antidisturbios”, “Las consecuencias”) i Patricia Iserte.

El rodatge es prolongarà durant 15 setmanes a diferents localitzacions de València (Parc Natural de l'Albufera, Sueca; El Perelló, Xilxes; Requena; Oliva i Villargordo del Cabriel), Alacant (Benidorm; Altea, Xàbia, Santa Pola, Calp, Parc Natural de Sierra Helada i l'Alfàs del Pi) i Madrid. “Paraíso” constarà de set episodis de 50 minuts de durada.

En paraules de Fernando González Molina: "“Paraíso” neix de la nostra il·lusió per explicar una història fantàstica que connecti amb els referents de la nostra adolescència: el cinema de Spielberg, la sèrie ‘V’, però també ‘Verano Azul’ o ‘Compañeros’. I connectar-los amb les històries que m'ha agradat explicar al cinema: relats èpics, emocionals, que busquen abans de no res que l'espectador gaudeixi. “Paraíso” és un viatge al cinema d'entreteniment que ens apassionava i ens va fer dedicar-nos a això, però també un relat sobre la pèrdua i sobre la dificultat de ser adolescent quan ets diferent".


Subscriure'm a Mediapro News

He llegit i accepto la Politica de protecció de dades