Últimes notícies del Grup Mediapro

Eleven Sports i MEDIAPRO llancen dos nous canals de futbol a Bèlgica

Els dos grups uneixen forces a escala internacional

Eleven Sports i MEDIAPRO uneixen forces en una sèrie d’estratègics projectes internacionals que tenen com a objectiu garantir el creixement dels dos grups a escala mundial. La Primera Divisió de Bèlgica forma part d’un dels primers projectes que estaran sota el paraigua d’aquesta col·laboració. Eleven Sports i MEDIAPRO cooperaran per a l’emissió del projecte de la Primera Divisió de Bèlgica, que inclou el llançament de 3 canals de la Primera Divisió de Bèlgica, la producció dels partits i la venda internacional dels drets audiovisuals del futbol belga.

Eleven Sports és un grup internacional amb canals de televisió d’esport que compta amb plataformes a Europa i Àsia. A Bèlgica, Eleven compta amb els drets de LaLiga, la Bundesliga, la Serie A, la FA, la Copa de la Lliga, la Lliga de les Nacions de la UEFA i els classificatoris per a l’Eurocopa i per a la Copa Mundial. Eleven Sports Bèlgica també es va fer recentment amb els drets audiovisuals de futbol belga per a les pròximes 5 temporades.

MEDIAPRO és una empresa multimèdia internacional. És una potència mundial en la producció de cinema i televisió, així com una peça fonamental en la indústria de l’esport, com a titular dels drets i productora. MEDIAPRO és, entre altres competidores, titular dels drets internacionals de LaLiga i cobreix la retransmissió en directe dels partits de 16 competicions diferents, incloent-hi LaLiga. A partir de la pròxima temporada, MEDIAPRO també s’encarregarà de la producció en directe dels partits de la Ligue 1 francesa i llançarà a l’agost el nou canal Telefoot.

Col·laboració estratègica internacional

Arrel del gran impacte que ha sofert la indústria dels mitjans de comunicació relacionats amb l’esport durant aquesta crisi produïda per la COVID-19, Eleven Sports i MEDIAPRO començaran a unir la seva experiència i les seves capacitats a tot el món, per impulsar un creixement del negoci dels dos grups i poder respondre als aficionats als esports. Per començar el seu camí conjunt, MEDIAPRO col·laborarà amb Eleven en el llançament dels seus nous canals de Primera Divisió, amb la distribució d’una producció avantguardista de les diferents competicions: Primera Divisió, Primera B, Primera Divisió Femenina i l’E-Pro League per als aficionats belgues i de la Primera Divisió a escala mundial.

MEDIAPRO operarà des de Bèlgica i contractarà personal local, com fa a tots els territoris on opera.

Luis Vicente, CEO d’Eleven Sports Group: «Aquesta cooperació amb MEDIAPRO que comencem avui és part de la nostra estratègia internacional per enfortir el nostre negoci, accelerar-lo i continuar desenvolupant-lo a escala mundial. En aquesta difícil època per a la indústria, tancar nous convenis de col·laboració ens ajudarà a enfortir-nos i a trobar soluciones innovadores per millorar i escalar la nostra oferta per als aficionats. Estem encantats d’ampliar les nostres pròpies capacitats amb un jugador global com MEDIAPRO i estem desitjant començar aquest treball junts».

Jaume Roures, de MEDIAPRO: «Coneixem Eleven Sports des de fa anys. Treballem sovint amb ells a altres països i sabem que la combinació de coneixements i experiències dels professionals dels dos grups pot guiar-nos cap a projectes interessants com aquest, el de la Primera Divisió de Bèlgica. Emprarem tota la nostra destresa per oferir als aficionats belgues la millor experiència possible en el nou canal de futbol».

2 de juliol de 2020

La quarta pel·lícula de MEDIAPRO amb Woody Allen obrirà el Festival de Sant Sebastià

Una comèdia romàntica protagonitzada per Elena Anaya, Louis Garrel, Gina Gershon, Sergi López, Wallace Shawn i Christoph Waltz

L’estrena mundial de la nova pel·lícula de Woody Allen, “Rifkin’s Festival”, inaugurarà, fora de concurs, la 68 edició del Festival de Sant Sebastià el pròxim 18 de setembre a l’Auditori Kursaal.

El film, produït per THE MEDIAPRO STUDIO, Gravier Productions i Wildside, es va rodar l’estiu passat a Sant Sebastià i a altres localitats de Gipuzkoa. Narra la història d’un matrimoni estatunidenc que acudeix al Festival de Sant Sebastià. La parella queda corpresa del festival, així com de la bellesa i encant d'Espanya i la fantasia del món del cinema. Ella té un affaire amb un brillant director de cinema francès i ell s'enamora d'una bella espanyola resident a la ciutat.

Aquesta comèdia romàtica escrita i dirigida por Woody Allen compta en el seu repartiment amb Elena Anaya (“Wonder Woman”, “La piel que habito”), Louis (“El oficial y el espía”, “Un hombre fiel”), Gina Gershon (“El Dilema”), Sergi López (“A Perfect Day”, “El laberinto del fauno”), Wallace Shawn (“Radio Days”, “La princesa prometida”, “Historia de un matrimonio”) i Christoph Waltz (“Spetcre”, “Un dios salvaje”, “Django desencadenado”, “Malditos bastardos”), films pels quals ha aconseguit dos Premis Oscar.

“Rifkin’s Festival” és la quarta col·laboració entre el Grup i el prestigiós director i guionista després que MEDIAPRO produís "Midnight in Paris", "Coneixeràs l'home dels teus somnis" i "Vicky Cristina Barcelona", pel·lícules que han aconseguit dos Premis Oscar, entre altres molts reconeixements i guardons. La pel·lícula serà distribuïda a Espanya per TriPictures, i The Mediapro Studio Distribution s’encarregarà de les vendes internacionals.

FOTO: Woody Allen i el director de fotografia Vittorio Storaro, durant el rodatge de “Rifkin’s Festival” (© 2019 THE MEDIAPRO STUDIO i Gravier Productions, Inc. Foto de Quim Vives)

“Caminantes” s’estrenarà en primícia a Orange el pròxim 10 de juliol

La primera sèrie de ficció original d’Orange, produïda amb 100 Balas (THE MEDIAPRO STUDIO)

“Caminantes”, la primera sèrie de ficció original d'Orange, produïda juntament amb 100 Balas (THE MEDIAPRO STUDIO) s'estrenarà en exclusiva a la plataforma de televisió Orange TV la nit del divendres 10 de juliol, en horari late night, amb l'emissió en primícia dels dos primers episodis. L'endemà, el dissabte 11 de juliol, es podrà gaudir ja la sèrie completa, vuit episodis de 20 minuts de durada cadascun, que enganxarà els espectadors amb la narració, amb ritme frenètic, des succeït a un grup de cinc joves pelegrins, desapareguts mentre recorrien el camí de Sant Jaume.

Creada i escrita per José Antonio Pérez Ledo (“Órbita Laika”, “Estación Apolo”) i dirigida per Koldo Serra (“La casa de papel”, “El Ministerio del Tiempo”, “70 Binladens”, “Guernika”), “Caminantes” aposta pel gènere de terror amb una trama de suspens que utilitza com a principal recurs narratiu la tècnica del “metratge trobat”, on les captures realitzades amb els mòbils dels protagonistes, localitzats dos mesos després que s'hagi perdut el seu rastre, conformen el fil conductor de la història per tractar d'esbrinar què els ha passat.

Per dotar de més realisme a aquesta tècnica, tota la part de la ficció que reconstrueix la història dels cinc desapareguts ha estat rodada en qualitat 4K amb smartphones d'última generació -en concret dos Iphone 11 i dos iPhone 10 XS-, amb paràmetres configurats manualment mitjançant una aplicació per utilitzar-los com si fossin càmeres professionals. A més, s'han utilitzat aplicacions i filtres, molt habituals entre els més joves, que aquí també es posen al servei de la història, transformant el seu to amable en un element terrorífic.

Els protagonistes principals de la sèrie són els cinc joves desapareguts, als quals donen vida Daniel Ibáñez (“La Valla”, “Los nuestros”), Alexandra Pino (“Sé quién eres”), Carlos Suárez (“La casa de papel”), Songa Park (“Allí Abajo”) i Lucas Miramón (“Billy Elliot, el musical”). A més, completen el repartiment els actors Eguzki Zubia (“Guernika”, “La Comunidad”), Pako Revueltas (“La caza Monteperdido”, “70 Binladens”), Javier de Córdoba (“El vecino”) i Guillermo de Córdoba (“El vecino”).

Ambientada en la part del Camí de Sant Jaume que transcorre a la Selva d’Irati, a Navarra, “Caminantes” es va rodar durant la tardor passada en diferents localitzacions de Bizkaia, com Gorbeia, el Palau Munibe, la fageda d’Otzarreta i l'alberg de pelegrins de Markina.

Sinopsi

A l'agost del 2019, cinc amics, dues noies i tres nois, van desaparèixer mentre feien el camí de Sant Jaume. El seu rastre es va perdre a la Selva d’Irati, molt a prop de la frontera amb França. Dues setmanes després de la seva desaparició, la policia va trobar els seus telèfons mòbils enterrats en plena muntanya, juntament amb les seves motxilles i diversos objectes personals. Gràcies als vídeos que els nois van gravar amb els seus dispositius, ara podem reconstruir 40 hores de malson.

2 de juliol de 2020

MEDIAPRO aplica la intel·ligència artificial per primer cop als resums de futbol personalitzats

AIProclips genera en temps real resums adaptats als criteris marcats per l'usuari

El Grup MEDIAPRO ha aplicat per primer cop la Intel·ligència Artificial a la generació de resums de futbol a AIProclips, una nova plataforma tecnològica que permet als usuaris crear resums de futbol en temps real ("near-live") adaptats als seus criteris. Únicament donant els criteris de selecció, AIProclips genera automàticament el resum. El Grup sempre s'ha distingit per aplicar la innovació i la tecnologia a totes les seves línies de negoci, inclosa la producció audiovisual d'esdeveniments esportius.

El departament d'Innovació del Grup MEDIAPRO ha desenvolupat durant l'últim any aquesta eina pionera que busca aplicar tots els avantatges de la Intel·ligència Artificial a la generació de resums, tenint en compte les especificitats d'un partit de futbol i valorant criteris que fins ara només podia tenir en compte un realitzador professional, com l'emoció d'una jugada o la rellevància d'un gol en el minut 89. L'usuari, sigui broadcaster, aficionat, mitjà de comunicació o patrocinador, únicament ha d'establir uns criteris (millors jugades, actuació d'un determinat jugador, tipus de jugada) perquè AIProclips generi automàticament el clip desitjat. Durant més d'un any, l'equip d'Innovació de MEDIAPRO ha desenvolupat i optimitzat la plataforma, i ha entrenat una combinació de tres algoritmes, amb el suport d'experts en IA d'IBM, perquè AIProclips pugui valorar aquests aspectes més subjectius, a més de marcar l'inici i la fi de les jugades al moment precís o diferenciar un simple gol quan el marcador és de 3-0 d'un gol decisiu a l'últim minut.

AIProclips complementa l'edició estàndard de resums i obre possibilitats perquè canals de TV i mitjans de comunicació generin els resums més adaptats als seus mercats i audiències. Sent una plataforma al núvol, els usuaris es connecten des de qualsevol lloc i moment, fins i tot durant el partit de futbol. La plataforma treballa en temps real ("near-live") analitzant i classificant totes les jugades dels partits, trigant uns 7 minuts a processar els continguts perquè els usuaris puguin crear resums a mida.

Així, els usuaris poden generar resums de partits, jornades o fins i tot tota una temporada o competició completa, elegint segons les seves preferències: totes les jugades d'un jugador específic ordenades de major a menor rellevància; d'un tipus de jugada en concret (per exemple, totes les faltes de la jornada); o per nacionalitat (només les jugades dels jugadors argentins), gràcies a diferents capes d'intel·ligència artificial aplicada a aquest producte innovador i únic.

Tres algoritmes

AIProclips rep la ingesta dels partits en temps real i aplica sobre el contingut tres capes d'algoritmes, adaptades i treballades pel departament d'Innovació del Grup MEDIAPRO. La primera capa d'algoritmes se centra en l'anàlisi de les jugades i la realització del tall decidint quan comença i quan acaba cada jugada aplicant la lògica i els criteris específics d'un partit de futbol. Per aconseguir-ho, s'ha comptat amb la col·laboració d'alguns algoritmes creats per Thuzz, empresa nord-americana amb una gran experiència en processament d'imatges en l'àmbit esportiu.

La segona capa algorítmica, creada amb la tecnologia IBM Watson, aporta una primera anàlisi de rellevància basat en els gestos dels jugadors, la veu del comentarista o el so ambient; mentre que la tercera capa dissenyada i desenvolupada per IBM amb Machine learning afegeix el context del partit, sent capaç d'identificar, també per l'entrenament rebut, que un 0-1 en el minut 89 del partit és més rellevant que a l'inici de la primera part, per exemple. Aquestes dues capes han sigut entrenades i adaptades per l'equip dels serveis audiovisuals de MEDIAPRO i experts d'IBM per a ús exclusiu a AIProclips.

El primer usuari d'AIProclips serà LaLiga, competició de la qual s'han ja processat centenars de partits de la present temporada.

"La intel·ligència artificial ens brinda grans oportunitats per optimitzar processos de producció, però també obre la porta al desenvolupament d'un gran número de nous productes orientats a respondre les necessitats d'hipersegmentació d'audiències i al disseny de solucions personalitzades per a elles, com AIProclips. A MEDIAPRO apostem per la innovació i estem segurs de la necessitat de seguir incorporant noves tecnologies, com la intel·ligència artificial i el desenvolupament algorítmic, i combinar-los amb el talent i l'experiència dels nostres experts per seguir donant resposta a un mercat cada cop més exigent en termes de personalització i interactivitat amb el contingut", assegura María Carmen Fernández, directora d'Innovació i Nous Negocis del Grup MEDIAPRO.

"MEDIAPRO és pionera en el desenvolupament de nous models de negoci basats en l'explotació de les dades i la intel·ligència artificial. Estem encantats d'haver col·laborat amb MEDIAPRO en aquest projecte que permet crear un servei de gran valor pels seus clients i el col·loca al capdavant de la innovació tecnològica en la indústria audiovisual", destaca Andrés Farreny, director de Telco i Media a IBM Global Business Services.

“DRAMA” arriba al prime time de TV3

La sèrie es va estrenar a Playz el passat febrer i va ser seleccionada pel prestigiós festival internacional Séries Mania

“DRAMA” ha arribat a TV3 amb l’emissió dels dos primers capítols el passat dilluns, 29 de juny. Produïda per RTVE en col·laboració amb El Terrat (THE MEDIAPRO STUDIO), és una sèrie amb una mirada femenina que fuig d'estereotips i busca mostrar la realitat d'avui dia amb un to entre la comèdia i el drama.

“DRAMA” està protagonitzada per Elisabet Casanovas (“Merlí”, “Benvinguts a la família”), Artur Busquets (“Com si fos ahir”, “La Tribu”, “Barcelona nit d'hivern”) i Júlia Bonjoch (“Fassman”, “El dia de demà”). La sèrie està creada per Dani Amor, amb guió de Dani Amor, Charlie Pee (“L’apocalipsi” de Catalunya Ràdio) i Oriol Pérez, i dirigida per Ginesta Guindal (“Heavies tendres”, “Vida perfecta”, “El veí”).

La temporada està formada per sis capítols de 25 minuts aproximadament. A més del trio protagonista, el repartiment de la sèrie compta amb la participació d'Ignatius Farray, Àlex Maruny, Carla Linares, Iñaki Mur, Paula Jornet, Aimar Vega, Eduard Buch i Laura Weissmahr. La música original de la sèrie ha estat composada per Paula Jornet (Pavvla), David Solans i Pau Calero.

“DRAMA” es pot veure a TV3 amb una doble entrega setmanal després d'estrenar-se al canal Playz el passat febrer i de ser seleccionada pel prestigiós festival internacional Séries Mania de Lille (França) d'enguany.

Sinopsi

La vida de l’Àfrica és la d’una postadolescent normal, és a dir que comparteix una habitació en un pis de merda, té una feina que no li agrada i només espera que arribi el cap de setmana per poder sortir, emborratxar-se i oblidar-se de la seva insignificant vida. L’Àfrica ha decidit no decidir, però tot canviarà quan descobreixi que fa dos mesos es va quedar embarassada i no sap de qui.

A través d’un humor irreverent i canalla, es descobrirà què va succeir quan l’Àfrica es va quedar embarassada i com ara ha de començar a prendre decisions per solucionar el DRAMA que li cau a sobre.

Cada dilluns a les 22.00 h a TV3, dos nous capítols de "DRAMA".

2 de juliol de 2020

Mediapro Argentina porta a terme la transmissió de “La fiesta más linda del mundo” amb el seu equip d’unitats mòbils

L’esdeveniment multitudinari celebrat a Buenos Aires convida a ballar sense sortir de casa per no trencar la quarantena

L’equip d’unitats mòbils de Mediapro Argentina va inaugurar recentment la realització de transmissions per streaming live, dins de la nova normalitat que imposa la quarantena del país. Va coincidir amb l’estrena de la primera festa virtual celebrada a Niceto Club de Palermo, Buenos Aires.

Una de les unitats mòbils de Mediapro Argentina va ser responsable de la transmissió d’aquest esdeveniment, gravat a 3 càmeres HD, que va reunir DJs, artistes, youtubers, influencers i músics. Es va anomenar "La Bresh en casita", la versió virtual de “La Bresh”, un cicle de festes multitudinàries creat el 2016 amb la diversitat com a bandera. Les darreres edicions d’aquesta festa han reunit més de 450.000 persones que ballen juntes, des de les seves cases, sense trencar la quarantena a l’Argentina.

Subscriure'm a Mediapro News

He llegit i accepto la Politica de protecció de dades