Últimes notes de premsa

30 de novembre de 2021

UBEAT triplica l'audiència al seu tercer aniversari
La multiplataforma d'entreteniment per a noves audiències registra més de mig milió d'usuaris únics al mes a ubeat.tv

El canal de televisió s'ha sumat en els últims mesos a l'oferta de Tigo a Amèrica Central

UBEAT, multiplataforma d'entreteniment per a noves audiències del Grup MEDIAPRO, celebra el seu tercer aniversari en gran. Des de començament d'any fins ara, ubeat.tv acumula més de sis milions d'usuaris únics, tres vegades més que els aconseguits en el mateix període del 2020, mentre que el canal de televisió continua la seva expansió sumant-se a l'oferta de Tigo a Amèrica Central. Tot això, en un any en què ha llançat UBEAT Premium i ampliat la seva oferta de continguts.

UBEAT va néixer a la fi del 2018 impulsat pel Grup MEDIAPRO, un dels líders del sector audiovisual europeu, en un doble format: d'una banda, un canal lineal de televisió 24/7 disponible en els principals operadors d'Espanya i Llatinoamèrica; i de l'altre, una OTT (ubeat.tv i les aplicacions per a mòbils Android i iOS), on estan disponibles més de 30 formats d'entreteniment dirigits a les noves generacions de consumidors amb més de 4.000 hores de contingut digital original i exclusiu de eSports, gaming i entreteniment.

Durant els primers onze mesos de l'any, l'audiència de UBEAT ha continuat creixent. Actualment, més de 500.000 usuaris únics consumeixen contingut a ubeat.tv cada mes, mentre que també en aquest període la OTT registra 12 milions de reproduccions.

"2021 està sent un gran any per UBEAT. Estem molt contents amb tot el que hem aconseguit enguany; celebrem el nostre tercer aniversari amb els millors números. Esperem continuar creixent l'any que ve amb nous territoris, nous continguts i nous talents", assegura Marta Ruiz de Gauna, directora de UBEAT.

Nous formats
El creixement de UBEAT es recolza en l'èxit de formats ja clàssics a la multiplataforma com "Hoy No Se Sale", presentat per Cristinini i Bruno Per Feliu; "Buyeando", capitanejat pels creadors de contingut Xbuyer i MiniBuyer; o "UBEAT Crew", format 'mobile first' amb els talents més coneguts d'internet a Espanya i Llatinoamèrica (Widler, Arta, Sieteex, Pol Gise, Robleis, Viole Franco…). I també per estrenes de programes d'èxit enguany com "Chinder", xou de cites amb Dakota Tárraga i Mahi Masegosa al capdavant; o "En dos palabras", programa presentat per Invert i Dtoke d'entrevistes en profunditat a estrelles del freestyle d'Espanya i l'Argentina com Sara Socas, Chuty, Gazir o Stuart.

Però, a més, UBEAT ha continuat innovant enguany amb l'emissió en exclusiva en castellà de la LCK, la lliga coreana de League of Legends; la retransmissió del campionat mundial de street skateboarding que es va celebrar a Roma classificatori per als Jocs de Tòquio i, especialment, amb l'emissió en primícia de la USN World Summer Cup, una nova competició internacional de freestyle que va reunir durant tot juliol als 20 millors MC's d'Espanya i Llatinoamèrica i que va poder veure's a tot el món només a UBEAT en modalitat pay per view.

UBEAT, a més, ha continuat agregant funcionalitats a la plataforma amb el llançament de UBEAT Premium, on per 2,99 euros al mes els usuaris tenen accés a continguts exclusius i a funcionalitats extra entre altres avantatges, com gaudir de ubeat.tv sense publicitat. De fet, UBEAT va ser finalista enguany en els Premis a la Innovació IBC2021 pel seu creixement i evolució tecnològica.

Major distribució
D'altra banda, el canal de televisió UBEAT ha continuat ampliant la seva distribució durant els últims mesos. Actualment, UBEAT es pot sintonitzar en els principals operadors de TV de pagament a Espanya (Movistar, Orange, Telecable, Euskaltel, R, Virgin telco, TV Player i Deion Comunicaciones) i a Llatinoamèrica. En aquest últim territori, a més d'Sky i Totalplay, en els últims mesos UBEAT s'està sumant progressivament a l'oferta de Tigo a Panamà, Costa Rica, Guatemala, Hondures, Nicaragua i El Salvador.

Sobre MEDIAPRO
MEDIAPRO és un grup líder en el sector audiovisual europeu únic en integració de continguts, producció i distribució audiovisual, amb activitat a tot el món a través de les seves 56 seus en 4 continents. MEDIAPRO proporciona la creativitat i les soluciones tècniques necessàries per dissenyar, produir i distribuir qualsevol projecte audiovisual o multicanal a qualsevol racó del món. A través de l'àrea d'Innovació, el Grup lidera el sector dels eSports amb Liga de Videojuegos Profesional (LVP), l'organització d'eSports més gran del món en llengua hispana; i UBEAT, una multiplataforma d'eSports i entreteniment. També en formen part VISYON, empresa pionera en la creació de solucions de tecnologia immersiva com realitat virtual, augmentada i mixta, i les àrees d'innovació corporativa i de plataformes audiovisuals.

29 de novembre de 2021

"El Buen Patrón" fa història del cinema espanyol en les nominacions als Premis Goya 2022
La pel·lícula produïda per REPOSADO P.C. i THE MEDIAPRO STUDIO acapara 20 nominacions, entre les quals destaquen millor pel·lícula, millor direcció i millor guió original per a Fernando León de Aranoa, i millor actor protagonista per a Javier Bardem

"El Buen Patrón" també bat rècord històric amb les 7 nominacions que reuneix el seu repartiment: Celso Bugallo, Fernando Albizu i Manolo Solo són tres dels quatre nominats a millor actor de repartiment; Sonia Almarcha podria ser la millor actriu de repartiment; Oscar de la Fuente i Tarik Rmili són candidats a millor actor revelació, i Almudena Amor a la millor actriu revelació

El llargmetratge, escollit per representar Espanya als Oscar®, també competeix en els apartats de música original, direcció de producció, direcció de fotografia, muntatge, direcció artística, vestuari, maquillatge i perruqueria, so i efectes especials

"El Buen Patrón" és candidat als Premis Goya 2022 en les 17 categories a les quals es presentava, amb un total de 20 nominacions que suposen un rècord històric en la història d'aquests guardons. El llargmetratge produït conjuntament per REPOSADO P.C. i THE MEDIAPRO STUDIO és candidat a millor pel·lícula, millor guió original i millor direcció per a Fernando León de Aranoa, i Javier Bardem podria rebre el Goya al millor actor protagonista.

Set intèrprets d'"El Buen Patrón" es reparteixen set nominacions als premis de l'Acadèmia de Cinema, un dada històrica: Celso Bugallo, Fernando Albizu i Manolo Solo opten a tres de les quatre nominacions a millor actor de repartiment;  Sonia Almarcha podria ser la millor actriu de repartiment; Oscar de la Fuente i Tarik Rmili són dos candidats a millor actor revelació; i Almudena Amor, a la millor actriu revelació.

A més, la pel·lícula escollida per representar Espanya als Oscar® competirà pel Goya en aquestes categories: música original (Zeltia Montes), direcció de producció (Luis Gutiérrez), direcció de fotografia (Pau Esteve Birba), muntatge (Vanessa L. Marimbert), direcció artística (Cesar Macarrón), vestuari (Fernando García), maquillatge i perruqueria (Almudena Fonseca), so (Iván Marín, Pelayo Gutiérrez, Valeria Arcieri) i efectes especials (Raúl Romanillos, Miriam Piquer).

Fernando León de Aranoa, director, guionista i coproductor d'"El Buen Patrón" ha comentat: "És una alegria que se suma a altres anteriors, a la selecció per ser la representant espanyola a l'Oscar i, sobretot, a la resposta del públic a les sales. És una responsabilitat que assumim amb molt d'orgull, però també amb molta humilitat".

Jaume Roures, coproductor de la pel·lícula, afegeix: "Pel·lícules com 'El Buen Patrón' i interpretacions com les de Javier, Almudena, Celso, Fernando, Manolo, Oscar, Sonia i Tarik han d'ajudar perquè les sales de cinema es tornin a omplir d'espectadors. Si a més els acadèmics ens reconeixen amb premis, estarem eternament agraïts, però l'important és el futur del cinema".

"Estem molt agraïts a l'Acadèmia pel reconeixement que ha donat a 'El Buen Patrón' amb aquest rècord històric de candidatures. Estem orgullosos de l'excel·lent treball realitzat per Fernando León de Aranoa, tots els seus intèrprets i l'equip de producció. La pel·lícula està sent un viatge molt emocionant per a tots els que treballem a THE MEDIAPRO STUDIO", ha declarat Laura Fernández Espeso, Directora General de THE MEDIAPRO STUDIO.

Aquestes nominacions se sumen a les rebudes fa uns dies a la 27a edició dels Premis José María Forqué com a millor llargmetratge de ficció i millor interpretació masculina per a Javier Bardem, a més de les recentment anunciades candidatures als premis Feroz 2022: millor pel·lícula de comèdia, millor direcció, millor guió, millor actor protagonista, millor actriu de repartiment, millor actor de repartiment (doble nominació), millor música original i millor tràiler.

Amb el propi León de Aranoa i Jaume Roures com a productors, l'estrena mundial d'"El Buen Patrón" va tenir lloc a la Secció Oficial del Festival Internacional del Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, on va rebre excel·lents crítiques que destacaven la interpretació de Javier Bardem.

Distribuïda a España per TRIPICTURES i internacionalment per MK2, la pel·lícula ha estat escollida per l'Acadèmia de Cinema per representar Espanya a la 94 edició dels Premis Oscar® en la categoria de Millor Pel·lícula Internacional. L'últim pas en el seu recorregut americà ha estat l'adquisició dels drets per als Estats Units per part de Cohen Media Group.

Aclamada per la crítica com a "Obra mestra", "La millor comèdia espanyola de l'any" o "Una sàtira brillant", "El Buen Patrón" és una sàtira ferotge i divertida on Javier Bardem està envoltat d'un ampli elenc amb noms com Manolo Solo, Almudena Amor, Óscar de la Fuente, Sonia Almarcha, Fernando Albizu, Tarik Rmili, Rafa Castejón, Celso Bugallo, Martín Páez i Yael Belicha.

Produïda per Reposado P.C. i THE MEDIAPRO STUDIO amb la participació de RTVE, TV3 i ORANGE, "El Buen Patrón" es va estrenar a Espanya el passat 15 d'octubre.

"Competencia Oficial", estrena als cinemes el 25 de febrer
Produïda per THE MEDIAPRO STUDIO

Presentem el tràiler de "Competencia Oficial", una producció de THE MEDIAPRO STUDIO que arribarà als cinemes el 25 de febrer distribuïda per Buena Vista International: https://youtu.be/SObvKkDEbE4

Dirigida per MARIANO COHN i GASTÓN DUPRAT ("El ciudadano ilustre", "Mi obra maestra", "4x4", "El hombre de al lado") i escrita pels realitzadors argentins juntament amb Andrés Duprat, "Competencia Oficial" està protagonitzada per Penélope Cruz (guanyadora d'un Oscar ®, premi a la millor actriu al Festival de Cannes i recent guanyadora de la Copa Volpi a la millor interpretació femenina al Festival de Venècia), Antonio Banderas (premi al millor actor a Cannes) i OSCAR MARTÍNEZ (Copa Volpi al millor actor a Venècia). Completen el repartiment José Luis Gómez, Irene Escolar, Manolo Solo, Nagore Aramburu i Pilar Castro.

Amb Jaume Roures com a productor i Laura Fernández Espeso, Javier Méndez, Javier Pons, Antonio Banderas, Penélope Cruz i Oscar Martínez com a productors executius, la pel·lícula compta amb la participació d'RTVE, TV3 i Orange España.

"Competencia Oficial" es va estrenar mundialment a la Secció Oficial del Festival Internacional de Cinema de Venècia i també va participar al Festival Internacional de Cinema de Toronto i el Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià.

Sinopsi
En cerca de transcendència i prestigi social, un empresari multimilionari decideix fer una pel·lícula que deixi empremta. Per a això, contracta els millors: un equip estel·lar format per la celebèrrima cineasta Lola Cuevas (Penélope Cruz) i dos reconeguts actors, amb un enorme talent però amb un ego encara més gran: l'actor de Hollywood Félix Rivero (Antonio Banderas) i l'actor radical de teatre Iván Torres (Oscar Martínez). Els dos són llegendes però no exactament els millors amics. A través d'una sèrie de proves cada vegada més excèntriques establertes per Lola, Félix i Iván han d'enfrontar-se no només entre ells sinó també amb els seus propis llegats.

Sobre THE MEDIAPRO STUDIO
THE MEDIAPRO STUDIO és la factoria de creació, producció i distribució de contingut del Grup MEDIAPRO. THE MEDIAPRO STUDIO és responsable de la posada en marxa de projectes globals d'alta qualitat, desenvolupats juntament amb grans talents de reconegut prestigi nacional i internacional com Paolo Sorrentino, Woody Allen, Isabel Coixet, Ran Tellem, Oliver Stone, Daniel Burman, Fernando León de Aranoa, Iván Escobar, Javier Fesser, Patricio Guzmán, Borja Cobeaga, Diego San José, Marc Cistaré, Manuel Huerga, Ernesto Daranas, Gastón Duprat, Mariano Cohn, Laura Belloso, Marc Vigil, Fernando González Molina, Javier Olivares i Ruth García, entre d'altres.
THE MEDIAPRO STUDIO té presència en 14 de les 56 oficines del Grup, des de les quals es produeixen sèries de ficció, pel·lícules, programes d'entreteniment, formats de curta durada o documentals. The Mediapro Studio treballa amb operadors clau de la indústria mundial com HBO, Netflix, Amazon, DirectTV, Fox, Viacom, Yle o Disney i les seves produccions han aconseguit diversos premis internacionals, entre els quals destaquen 2 Oscar, 2 Globus d'Or, múltiples premis Goya i 2 Daytime Emmy Awards.

26 de novembre de 2021

Mediapro Events produeix 5 esdeveniments híbrids d'àmbit internacional l'última setmana
L'empresa del Grup MEDIAPRO està especialitzada en esdeveniments que combinen format presencial i online

Un equip de 200 professionals del Grup MEDIAPRO, d'11 de les seves empreses, ha fet possible durant l'última setmana la producció de 5 grans esdeveniments híbrids de difusió internacional. Mediapro Events, especialitzada en produccions híbrides, ha comptat amb la tecnologia streaming i amb l'ús de càmeres d'última generació, com pole cams o drons. Juntament amb una realització amb format i estètica televisiva defineixen aquest tipus de produccions que responen a les necessitats generades per la pandèmia per combinar format presencial i online.

Mediapro Events s'ha fet càrrec de la producció de l'Smart City Expo World Congress i el Tomorrow Mobility, tant en el seu format físic com digital. A la Fira de Barcelona s'ha instal·lat un set de televisió per on han passat nombrosos invitats i des d'on s'ha portat a terme la programació en directe, amb dues realitzacions diferents, durant els  tres dies de la trobada. Paral·lelament, des de Madrid, també s'ha donat cobertura al mateix esdeveniment, però en la seva vessant online.

La Setmana Econòmica del Mediterrani, MedaWeek2021, també ha comptat amb aquesta empresa del Grup per assegurar la cobertura global de l'esdeveniment i la gestió de 53 trobades, físiques i virtuals, entre participants de més de 10 països diferents. El resultat, un total de 100 hores de realització audiovisual en tres idiomes diferents.

A més de la producció d'aquests esdeveniments híbrids, durant els últims dies Mediapro Events s'ha fet càrrec de tres trobades 100% digitals. Juntament amb Mediatem, han produït dos congressos de l'ONCE pels que s'han habilitat set sales de connexió en simultani, per allotjar més de 1.000 connexions, amb traducció en directe de l'anglès a l'espanyol i a la llengua de signes. També ha realitzat la primera graduació internacional online de la Universitat Internacional de La Rioja (UNIR) amb més de 10.000 connexions concurrents, simultànies, de participants de més de 90 països. Un desplegament tècnic de drons i una realització en format televisiu han garantit que la cerimònia s'hagi pogut seguir d'una punta a punta del planeta, des de la Xina fins a Colòmbia.

Paradigma Digital també ha comptat amb aquesta empresa del Grup MEDIAPRO i els seus platós, un total de 500 metres quadrats a la ciutat de Madrid. Per aquesta trobada s'ha instal·lat una pantalla LED corba de 8 metres, dos sets simultanis i s'han gestionat més de 500 connexions en directe.

Sobre Mediapro Events
Amb presència a 36 països, des de la seva posada en marxa l'any passat, Mediapro Events ha produït un total de 39 esdeveniments (18 híbrids, 19 virtuals i dos presencials), ha aconseguit connectar participants de tot el món i ha transformat esdeveniments convencionals en contingut audiovisual. Mediapro Events forma part del Grup MEDIAPRO, una empresa líder dins del sector audiovisual amb 56 seus a quatre continents. MEDIAPRO proporciona la creativitat i les solucions tècniques necessàries per dissenyar, produir i distribuir qualsevol projecte audiovisual o multicanal en qualsevol racó del món.

26 de novembre de 2021

Los accionistas del Grupo MEDIAPRO acuerdan una recapitalización del Grupo de 620ME

Los actuales accionistas del Grupo Mediapro asociados a Orient Hontai Capital, el Grupo WPP y Jaume Roures y Tatxo Benet han llegado a un acuerdo de capitalización del Grupo. El acuerdo contempla una inyección de 150 ME para cubrir las necesidades de la compañía y una ampliación de capital adicional de 470 ME que suscribiría íntegramente por accionistas asociados a Orient Hontai.

Los 620 ME de nuevo capital que entrará en el Grupo reducirá su actual nivel de endeudamiento por debajo de 3 veces Ebitda, un nivel óptimo para el funcionamiento normal de la compañía, lo cual le permitirá operar en el mercado con la misma ambición con la que lo ha hecho en sus más de 25 años de historia.

El acuerdo de capitalización contempla el mantenimiento de la estructura actual de gestión de la compañía, de tal manera que Tatxo Benet y Jaume Roures mantendrán su responsabilidad e implicación en la gestión global del Grupo al haber sido ratificados en sus puestos que efectivamente ya compartían de Co-Presidente y Co-Consejero Delegado.

El acuerdo de capitalización, que está en fase de documentación, se firmará en los próximos días. Paralelamente a su firma, el Grupo está negociando desde hace meses con sus tenedores de deuda un acuerdo que refleja en sus condiciones la nueva situación financiera de Mediapro.

El Grupo Mediapro sufrió un fuerte impacto por la pandemia mundial declarada en 2020 y todas sus unidades de negocio se resintieron de la paralización de actividades decretada en todo el mundo. No obstante, la recuperación ha sido rápida y este ejercicio se prevé una facturación por encima de los 1.200 ME y un Ebitda de 160 ME, por encima de los 124 ME del presupuesto.

El Grupo Mediapro tiene actividad en cuatro continentes en los ámbitos de la producción de contenidos, prestación de servicios audiovisuales, gestión de derechos audiovisuales y desarrollo de proyectos digitales y de innovación.

25 de novembre de 2021

Prime Video anuncia una nova docusèrie Amazon Exclusive sobre el Campionat del Món de MotoGP que s'estrenarà el 2022
La nova docusèrie produïda per THE MEDIAPRO STUDIO en col·laboració amb Dorna, oferirà accés exclusiu darrere de les càmeres a l'acció durant el Campionat del Món de MotoGP 2021

El nou campió mundial, el francès Fabio Quartararo, Marc Márquez, Valentino Rossi, Pecco Bagnaia o Jack Miller son alguns dels pilots als quals l'audiència podrà conèixer amb més profunditat dins i fora dels circuits

Prime Video ha anunciat avui una nova docusèrie Amazon Exclusive sobre el Campionat del Món de MotoGP, la competició internacional més important en l'àmbit del motociclisme, que mostrarà per primera vegada el dia a dia dels pilots i dels equips mentre es preparen i competeixen en les proves del campionat durant la temporada 2021. La sèrie s'estrenarà en exclusiva a Prime Video a França, Itàlia i Espanya i a molts més països i territoris el 2022 incloent-hi el Regne Unit.

Produïda per THE MEDIAPRO STUDIO en col·laboració amb Dorna, la nova docusèrie Amazon Exclusive comptarà amb vuit episodis de 50 minuts de durada que seguiran diverses estrelles de la màxima competició de MotoGP, tant pilots com directors d'equip de les més importants escuderies. La sèrie mostrarà un accés inèdit tant als entrenaments i als boxes dels circuits, com una mirada única a la seva vessant més personal.

La sèrie comptarà amb pilots com Marc Márquez (Repsol Honda Team), l'ídol Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT), l'actual campió Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), Maverick Viñales (Aprilia Racing Team Gresini), el nou subcampió Francesco 'Pecco' Bagnaia (Ducati Lenovo Team), o el campió 2020, Joan Mir (Team Suzuki Ecstar), entre d'altres, a més d'una important presència de directors d'equip.

La docusèrie ofereix un punt de vista únic sobre les metes i els objectius que els diferents equips es marquen diàriament. A través de material exclusiu del seu dia a dia, la sèrie abordarà tant les històries de superació d'aquests joves pilots amb un futur prometedor, com les dels veterans al capdavant dels equips. Els espectadors tindran accés per primera vegada a una mirada íntima, única i exclusiva sobre els reptes als quals han d'enfrontar-se els pilots i equips, tant dins com fora del circuit, i sobre què es necessita per formar part d'una de les competicions de motor més prestigioses del món.

"MotoGP és un esport exigent, impressionant i amb molts seguidors mundialment, i estem convençuts que aquesta producció Amazon Exclusive no decebrà els seus fans", va afegir Barry Furlong, VP Prime Video EU. "Estem encantats de continuar la col·laboració entre THE MEDIAPRO STUDIO i Prime Video per crear contingut de qualitat amb estrelles esportives a escala mundial".

"La col·laboració amb Dorna i el suport d'Amazon Prime Video han estat decisius per posar en marxa aquesta sèrie", ha dit Laura Fernández Espeso, CEO de THE MEDIAPRO STUDIO. "Creiem que agradarà no només als amats del motociclisme, sinó també a tots els espectadors interessats en una bona història, en aquest cas de triomf i sacrifici tant en l'aspecte esportiu com personal. L'hem realitzat gràcies a l'accés únic que per primera vegada els protagonistes del campionat han donat al nostre equip".

"L'estreta col·laboració entre totes les parts i el projecte amb MEDIAPRO i Prime Video ens permetrà el seu èxit amb escreix", ha comentat Manel Arroyo, Director General Comercial de Dorna. "Durant aquesta intensa temporada, que hem acabat recentment a València, el treball entre Dorna i THE MEDIAPRO STUDIO ha estat constant amb la idea de treure el millor i el més destacat de cadascun dels Grans Premis del calendari. L'ajuda dels sis fabricants, els equips i els pilots ens ajudarà a descobrir coses que no s'ha vist i a tenir un producte que estarà a l'altura de la qualitat i l'experiència que atresoren les seves anteriors produccions i documentals".

La docusèrie segueix l'estela de qualitat d'altres produccions de contingut esportiu de Prime Video, també produïdes per THE MEDIAPRO STUDIO, com Fernando, Six Dreams o All or Nothing. Manchester City. Els productors executius de THE MEDIAPRO STUDIO són Laura Fernández Espeso, Javier Méndez i Bernat Elías i els directors són Arnau Monràs i Jaume García.

The Mediapro Studio Distribution comercialitzarà els drets d'emissió de la sèrie.

La nova docusèrie Amazon Exclusive sobre el mundial de MotoGP s'unirà a la gran selecció de contingut disponible a Prime Video, que inclou les docusèries Amazon Original El corazón de Sergio Ramos, La leyenda de Sergio Ramos, Six Dreams i All or Nothing; o les produccions Amazon Exclusive Fernando, La familia, Rafa Nadal Academy, Otra forma de entender la vida, Fernando Torres: El último símbolo, Carolina Marín: Puedo porque pienso que puedo.