Últimes notes de premsa

25 de juny de 2024

Òscar Lago, realitzador de GRUP MEDIAPRO, seleccionat per la UEFA per a la UEFA EURO 2024
Per segona vegada en una Eurocopa, Lago serà un dels sis realitzadors escollits per a la UEFA EURO 2024 amb un equip de 50 professionals del grup

La UEFA EURO 2024 està sent un dels esdeveniments esportius amb més repercussió i seguiment televisiu de la temporada. Òscar Lago Domínguez, cap de realització de GRUP MEDIAPRO, ha estat seleccionat per la UEFA per formar part d’un selecte equip de sis realitzadors que garantiran la millor cobertura d’una cita que se celebra del 14 de juny al 14 de juliol en deu ciutats d’Alemanya.

Serà la segona edició consecutiva que Lago participi en una Eurocopa de la UEFA des que la producció de les grans competicions de futbol de seleccions està centralitzada. Serà al capdavant dels partits de la seu de Frankfurt acompanyat per un equip de 50 professionals de GRUP MEDIAPRO format per realitzadors, productors, càmeres i tècnics amb una gran experiència en les produccions de partits de LALIGA o UEFA Champions League.

Lago és un dels realitzadors esportius més reputats i amb més experiència en el panorama internacional i ha sigut l’encarregat de les finals de la UEFA Champions League del 2010 i 2019 a Madrid, la final de la Copa Libertadores del 2019 i les finals de la UEFA Europa League del 2022 i UEFA Nations League del 2023. Porta a l’esquena més de 150 partits realitzats de la UEFA Champions League, 1.000 partits de LALIGA i altres esdeveniments com els Jocs Olímpics de Barcelona o el Gran Premi de Espanya de Fórmula 1.

18 de juny de 2024

GRUP MEDIAPRO announces settlement with Canadian Soccer Business and transferred OneSoccer online service to Timeless, Inc, owner of One Soccer television channel

Grup Mediapro (Mediapro) today announced it has reached a settlement with Canadian Soccer Business (CSB) as it relates to all legal action filed in January 2024 with the Ontario Superior Court of Justice.

Upon reaching the settlement with CSB, Mediapro has subsequently transferred all OneSoccer online service, intellectual property and all associated rights to Timeless, Inc. (Timeless), the owner of the One Soccer television channel. As part of this transaction, Mediapro will provide production and technical services for OneSoccer under contract with Timeless, for the remainder of 2024.

From Martijn Bakx, CEO Mediapro Canada: “Since 2018, Mediapro invested heavily in the promotion of soccer in Canada through our agreement with CSB, by producing over 500 games from the CPL, the Canadian Championships and National Team matches. By creating the OneScocer ecosystem, Mediapro has given soccer fans a home in Canada and in doing so, we have shown our full commitment to developing the game in a territory where soccer was, and still is, in dire need of recognition. We are confident that Timeless and CSB will continue to build on these strong foundations and remain committed to growing the sport in all corners of the world”.

From Scott Mitchell, owner Timeless: “We appreciate what Mediapro has done to bring the OneSoccer service to life for the benefit of Canadian soccer fans and are excited to acquire this valuable asset. We intend to take what Mediapro started and continue building OneSoccer into the premier destination for lovers of the beautiful game throughout Canada.”

GRUP MEDIAPRO
Constant innovation and a multidisciplinary approach have placed GRUP MEDIAPRO at the forefront of the European audiovisual sector. With over 30 years of experience, the group covers all aspects of the audiovisual sector, innovating in all its projects. Through its five business areas, it creates, designs, produces and distributes every type of audiovisual and experiential content. The Mediapro Studio is content creation, production and distribution factory. It is responsible for the implementation of high-quality global projects, developed together with first-rate talents of national and international acclaim. Broadcast Media Services boasts one of the largest fleets of outside broadcast units in the world and is responsible for more than 20,000 productions each year around the globe. Its 16 production centers spanning 4 continents are equipped with state-of-the-art technology. Through Mediapro Xperiences, the group designs, produces and manages experiential spaces of all formats, harnessing the most innovative technology. The Rights agency, meanwhile, has established itself as one of the leading audiovisual rights management agencies in the industry. And through its Channels and Platforms unit, the group produces and manages up to 15 channels of its own as well as for major players such as ESPN, LaLiga and Movistar. Each day, more than 7,000 staff in 52 offices across four continents convert GRUP MEDIAPRO’s purpose into a reality: Creating courageously and with a commitment to the community.

12 de juny de 2024

“El 47” s'estrenarà en cinemes el pròxim 6 de setembre
La pel·lícula, escrita i dirigida per Marcel Barrena i protagonitzada per Eduard Fernández, narra la inspiradora història real de ‘un home, un autobús i el destí d'un barri’

Produïda per THE MEDIAPRO STUDIO i distribuïda per A Contracorriente Films, “El 47”, la pel·lícula, escrita i dirigida per Marcel Barrena i protagonitzada per Eduard Fernández, arribarà als cinemes de tota Espanya el pròxim 6 de setembre.

Fart que l'Ajuntament de Barcelona sostingués que el transport públic no podia arribar al barri de Torre Baró perquè els carrers eren massa estrets i insegurs, Manolo Vital, un dels seus veïns i conductor d'autobús de la TMB, es va proposar demostrar, al volant d’”El 47”, que les autoritats s'equivocaven. “El 47” és la inspiradora història real d'un home, un autobús i el destí d'un barri.

La pel·lícula explica la història del barri barceloní de Torre Baró, però és també la de molts altres barris formats als anys 50 per emigrants que s'instal·laven en la perifèria de les grans ciutats del nostre país. En molts casos, en habitatges aixecats per les seves pròpies mans després d'haver hagut de deixar la seva terra per llaurar-se un futur lluny de la seva llar. Anys després, en la dècada dels 70, molts d'aquests barris seguien encara sense ser considerats part de la ciutat. Ni tan sols tenien aigua corrent, electricitat ni altres serveis bàsics.

Marcel Barrena és el director de la pel·lícula i autor del guió, que ha escrit en col·laboració amb Alberto Marini (El desconocido, Mientras duermes). Barrena és també director i guionista de Mediterráneo (guanyadora de tres premis Goya), 100 metros (guanyadora de dos premis Gaudí) i Mòn Petit (nominada al Goya a millor documental).

THE MEDIAPRO STUDIO ha presentat el cartell principal d’”El 47”, una peça creativa inspirada en el propi esperit de la pel·lícula, on els actors principals del film comparteixen protagonisme juntament amb els veïns de Torre Baró, que han participat en el rodatge com a figurants i, en la majoria dels casos, van ser testimonis directes del desafiament a les autoritats dut a terme per Vital el 1978 o són familiars directes dels qui el van viure, com a exemple de lluita i dignitat d'un barri unit.

En el cartell, hi apareix Eduard Fernández (guanyador de tres premis Goya, una Concha de plata del Festival de Sant Sebastià i tres Biznagas de plata del Festival de Màlaga, entre d’altres reconeixements) juntament amb Clara Segura (Nominada al Goya per Creatura), Zoe Bonafonte Escándalo. Relato de una obsesión, Amar es para siempre), Salva Reina (Mano de hierro, La isla mínima), Carlos Cuevas (Merlí: Sapere aude, Smiley), Betsy Túrnez (Uno para todos, El rey tuerto), Oscar de la Fuente (La Casa, El buen patrón) i Aimar Vega (Los pequeños amores, Modelo 77). Al seu voltant, cobren protagonisme els veïns de Torre Baró per recordar que aquesta és també la seva història.

A més dels intèrprets ja citats, en el repartiment de la pel·lícula destaca també la presència de Vicente Romero (Intemperie, Express) i la col·laboració especial de David Verdaguer, guanyador de dos premis Goya per Estiu 1993 i Saben Aquell.

“El 47” compta amb la participació destacada de Movistar Plus+, el suport de l’ICEC, la participació d'RTVE i 3Cat, amb la participació de Triodos Bank i el finançament d'ICO. The Mediapro Studio Distribution és responsable de les vendes internacionals.

12 de juny de 2024

GRUP MEDIAPRO inaugurarà un nou plató de producció virtual a Manhattan
El grup ja disposa d’aquesta tecnologia als seus centres de producció de Barcelona, Miami i Lisboa

El projecte s’emmarca en un gran pla estratègic de la companyia per equipar amb aquesta tecnologia els seus principals centres de producció

GRUP MEDIAPRO inaugurarà un nou plató de producció virtual a Manhattan, Nova York (Estats Units). Aquest projecte s’emmarca en un gran pla estratègic del grup per equipar tots els seus centres de producció amb tecnologia virtual. El grup ja disposa de platós virtuals als seus centres de producció de Miami (Estats Units), Barcelona (Espanya) i Lisboa (Portugal); el de Nova York suma un pas més al desplegament d’aquest important projecte estratègic de la companyia audiovisual líder a Europa.

GRUP MEDIAPRO, amb presència al continent americà des de fa més de 25 anys, equiparà els seus estudis de Hudson Yards (1.200 m2), al centre de Manhattan, amb una pantalla LED de grans dimensions (54m2 de superfície) que permetrà generar continguts immersius de gran qualitat. Aquest nou servei de GRUP MEDIAPRO arriba després de l’acord de Mediapro North America amb la companyia audiovisual Vü Virtual Studio Network, que proveirà aquest set amb tecnologia d`última generació. El grup té previst inaugurar pròximament platós virtuals a Toronto (Canadà) i a Ciutat de Mèxic (Mèxic).

Els platós de Miami i Barcelona estan equipats amb LED i croma per adaptar la tecnologia a les necessitats de la producció. El de Lisboa és de dimensions més reduïdes i té tecnologia croma. Aquestes instal·lacions ja estan a ple funcionament i, en elles, s’han portat a terme importants produccions: al de Barcelona s’ha rodat la primera pel·lícula europea realitzada íntegrament en producció virtual (“Parenostre”) i s’han gravat anuncis i videoclips com el del popular grup Gente de Zona que es va rodar al plató de Miami, el més gran del sud de l’estat de Florida.

La producció virtual ofereix grans avantatges respecte a la tradicional. La més important és el control de direcció i de l’equip artístic sobre el resultat final, ja que es poden fer modificacions durant el rodatge. La producció virtual permet, a més, condensar el temps de rodatge perquè aquest no està supeditat a desplaçaments, horaris o inclemències meteorològiques. Els rodatges amb producció virtual també són molt més sostenibles que els rodatges tradicionals, ja que fa innecessaris els desplaçaments de grans equips de professionals i equipaments tècnics, minimitzant significativament la petjada de carboni. Un rodatge virtual suposa una reducció de les emissions de CO2 entre un 76 i un 80% respecte a un convencional

SOBRE GRUP MEDIAPRO
GRUP MEDIAPRO lidera el sector audiovisual europeu per la seva transversalitat i innovació constant. Amb més de 30 anys de trajectòria el grup cobreix tota l’activitat vinculada al sector audiovisual innovant en tots els seus projectes. A tra-vés de les seves cinc àrees de negoci crea, dissenya, produeix i distribueix tota mena de contingut audiovisual i experiencial.

The Mediapro Studio és la factoria de creació, producció i distribució de contingut de GRUP MEDIAPRO i responsable de la posada en marxa de projectes globals d’alta qualitat, desenvolupats juntament amb grans talents de reconegut prestigi nacional i internacional. Broadcast Media Services, la divisió de serveis audiovisual disposa d’una de les flotes d’unitats mobles més àmplies del món amb més de 20.000 pro-duccions a l’any a tot el món. Els seus 16 centres de producció ubicats a 4 conti-nents estan equipats amb la tecnologia més avançada. A través de Mediapro Xperi-ences el grup dissenya, produeix i gestiona espais experiencials en tots tipus de formats i amb la més innovadora tecnologia. La divisió de Drets s’ha consolidat com a una de les principals agències de gestió de drets audiovisuals del sector. I a través de la unitat de Canals i OTT el grup produeix i gestiona fins a 15 canals propis i per a operadors tant rellevants com ESPN, LaLiga o Movistar.

Més de 7.000 professionals a les 52 seus a quatre continents converteixen cada dia en una realitat el propòsit de GRUP MEDIAPRO: Crear amb valentia, compromesos amb la societat.

7 de juny de 2024

Comunicat - THE MEDIAPRO STUDIO, UCM i ESCAC

En vista de les informacions publicades aquests últims dies, des del Màster de Guió de THE MEDIAPRO STUDIO, la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) manifestem:
• En cap moment la direcció del Màster ha pressionat els / les estudiants perquè acceptessin la cessió temporal del seus drets.
• Al contrari del que s’afirma en la informació publicada, els / les estudiants que decideixen no autoritzar la cessió no reben cap mena de discriminació ni de pressió i cursen el Màster exactament igual que la resta dels seus companys i companyes. El contingut acadèmic i les pràctiques (obligatòries i remunerades) són idèntics per a tots els / les estudiants, independentment que acceptin la cessió temporal o no dels drets dels projectes creats durant el Màster. L´única diferència és que els seus projectes no seran presentats als operadors.
• Mai s’ha utilitzat un to amenaçant o s’ha tractat d’enganyar els participants del Màster.
• La cessió del drets dels projectes creats en el si del Màster és totalment voluntària, temporal i necessària per poder ser presentats a diferents operadors.
• Efectivament, el Màster de Guió de THE MEDIAPRO STUDIO, UCM i ESCAC és un Màster que sempre garanteix als seus estudiants la possibilitat de presentar els seus treballs als principals operadors de televisió a Espanya. El que es coneix com a “sessions de pitching”. La vinculació que THE MEDIAPRO STUDIO manté amb la indústria audiovisual i els seus principals actors li permeten poder organitzar aquestes sessions.
• L’interès del Màster a organitzar aquests “pitching” és oferir als / a les estudiants l’oportunitat de donar a conèixer els seus treballs en l’entorn professional real, alguna cosa molt difícil sinó gairebé impossible de realitzar en solitari.
• Finalitzat el Màster, els projectes dels / de les estudiants que no són seleccionats després de participar a les sessions de “pitching” es retornen als seus creador perquè els puguin continuar +impulsant.
• Si les propostes creatives presentades als “pitching” desperten l’interès dels operadors o THE MEDIAPRO STUDIO decideix continuar amb el seu desenvolupament, es formalitza un acord de col·laboració amb el / l’estudiant i se li integra en l’equip de desenvolupament format per professionals de TMS i de l’operador.

Aquesta campanya de desprestigi injustificada contra el Màster de Guió es produeix en el període d’inscripcions per a aquesta mena de formacions de postgrau.

Amb l’objectiu de deixar encara més clar que TMS mai ha pretès involucrar-se amb les idees dels / de les estudiants, a partir d’ara, l’autorització per participar en les sessions de “pitching” reals se sol·licitarà al final de la formació. Després de la formació teòrica rebuda i les pràctiques remunerades, els / les estudiants podran decidir si volen participar en aquestes sessions i tenir així l’oportunitat que els seus projectes es comercialitzin de la mà de TMS després d’establir les condicions de la col·laboració.

El Màster de Guió de THE MEDIAPRO STUDIO, UCM i ESCAC és un programa creat per fomentar i ajudar el talent emergent a formar-se i tenir un contacte directe amb la indústria audiovisual. Aquest ha sigut sempre el nostre ànim i seguirem treballant i col·laborant amb tots els interlocutors del sector per garantir que el Màster sigui un exemple d’èxit i d’excel·lència.

Finalment, des de la Universitat Complutense de Madrid i des de l’Escola Superior de Cinematografia i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) -dues entitats educatives de primer nivell a Espanya-, s’ha apostat per THE MEDIAPRO STUDIO com l’organització empresarial del sector audiovisual que actualment pot portar a terme de la millor manera possible el treball acadèmic-professional necessari per a una educació de màxima qualitat, especialitzada en la formació dels futurs professionals del guió dels nostre país.

5 de juny de 2024

Marta Ezpeleta, nova Directora General de THE MEDIAPRO STUDIO a partir de l'1 de gener del 2025
Laura Fernández Espeso serà Directora General de GRUP MEDIAPRO el 2025

El seu nomenament reforça l'aposta de GRUP MEDIAPRO pel talent intern

GRUP MEDIAPRO ha anunciat avui el nomenament de Marta Ezpeleta com a principal responsable de THE MEDIAPRO STUDIO a partir de pròxim mes de gener, data en la qual Laura Fernández Espeso passarà a ocupar la Direcció General del grup. Per la seva banda, Javier Esteban serà el nou Director d'Internacional de TMS reemplaçant Ezpeleta. L'elecció d'Ezpeleta i Esteban, vinculats al grup des del 2019, confirmen l'aposta de GRUP MEDIAPRO pel talent intern.

Marta Ezpeleta té una llarga trajectòria en la indústria de la televisió i el cinema, iniciada el 1998 a The Walt Disney Company, com a membre de l'equip de Continguts i Programació, participant en el llançament dels canals de televisió de Disney a Espanya i Portugal. Al llarg dels següents 20 anys a la companyia, va consolidar la seva posició com a directora general de Distribució per a tots dos països, liderant des del 2014 la comercialització dels continguts produïts per les marques de la companyia (Disney, Marvel, Lucas i ABC Studios), així com canals de televisió i serveis sota demanda. El 2019 s'incorpora The Mediapro Studio com a Directora de distribució internacional i coproduccions. Sota la seva direcció sèries i pel·lícules com "The Head", "Paraíso", "Express", "Vota Juan", entre d'altres, o les pel·lícules "El buen patrón", "Competencia oficial", s'han vist a més de 100 països. El 2021 incorpora a les seves responsabilitats la direcció de les seus internacionals de l'Studio, contribuint a consolidar l'operació internacional als equips dels Estats Units, Colòmbia, Mèxic, Argentina (Oficina Burman), Portugal, Regne Unit i la recent incorporació de Cimarrón (Uruguai).

THE MEDIAPRO STUDIO és la factoria de creació, producció i distribució de contingut de GRUP MEDIAPRO. THE MEDIAPRO STUDIO integra cases productores de dilatada trajectòria com Globomedia, 100 Balas, El Terrat, Big Bang Media, K2000, Hostoil, Oficina Burman i Cimarrón, i produeix a escala mundial continguts de tots els gèneres, incloent sèries de ficció, pel·lícules, programes d'entreteniment, formats de curta durada i documentals. THE MEDIAPRO STUDIO impulsa projectes globals d'alta qualitat, amb talent de reconegut prestigi nacional i internacional com Paolo Sorrentino, Woody Allen, Isabel Coixet, Ran Tellem, Oliver Stone, Daniel Burman, Fernando León de Aranoa, Iván Escobar, Borja Cobeaga, Diego San José, Fernando González Molina, Berto Romero, Andreu Buenafuente, Clara Roquet, Coral Cruz, Marc Cistaré, Marc Vigil, Gastón Duprat, Mariano Cohn, Juan Carlos Aparicio o Lluís Arcarazo, entre d'altres. THE MEDIAPRO STUDIO treballa amb els principals operadors de la indústria mundial com Max, Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, ViX, Paramount+, SkyShowtime, Movistar Plus+, Atresmedia i Mediaset, i les seves produccions han aconseguit diversos premis internacionals, entre els quals destaquen 2 Oscar, 2 Globus d'Or, 2 Daytime Emmy Awards i múltiples premis Goya.

“La professionalitat, la visió i la dedicació de Marta han estat fonamentals per al creixement i expansió de The Mediapro Studio. He treballat molt estretament amb ella des de la seva incorporació a Mediapro i estic convençuda que farà una excel·lent feina al capdavant de l’estudi. Ella forma part del talentosíssim equip que hi ha al grup i té el respecte i el suport de tots”, ha comentat Laura Fdez Espeso actual DG del Studio.

Per la seva banda, Marta Ezpeleta ha declarat: "Estic profundament agraïda a la Laura per la seva confiança i per aquesta oportunitat. Recollir el seu testimoni és una enorme responsabilitat que afronto amb molta il·lusió i respecte. The Mediapro Studio és una realitat a nivell mundial, construïda fruit del treball en equip i de la qualitat excepcional de totes les persones que el formen, que creen continguts amb valentia i sempre compromeses amb la societat. Continuar amb aquesta missió és, per a mi, un gran orgull".

Javier Esteban va iniciar la seva carrera en el sector audiovisual al grup Vocento. El 2010 s'incorpora a The Walt Disney Company, on va coordinar la distribució i comercialització dels canals de televisió de pagament, contingut i serveis sota demanda digitals del grup per a Espanya i Portugal. En aquesta etapa, va coordinar el llançament del primer servei de subscripció de la companyia a Europa, Orient Mitjà i Àfrica. Des de 2019 forma part de l'equip de distribució, coproduccions i adquisicions de TMS definint l'estratègia a nivell internacional de les diferents àrees, a més de liderar les vendes per als Estats Units, Llatinoamèrica, Regne Unit, Àsia i Espanya.

Laura Fdez. Espeso valora especialment "l'excel·lent treball que Javier ha desenvolupat durant aquests anys, enfortint les relacions amb tots els nostres socis internacionalment i obrint noves oportunitats de mercat. La seva visió estratègica i global, la seva adaptació al canvi i l'orientació a resultats, fan de Javier la persona idònia per a la direcció de l'àrea internacional".