“Vis a Vis” s’acomiada definitivament

La sèrie ha estat un èxit rotund per a FOX i s'ha convertit en un dels continguts de ficció més vistos del pagament a Espanya
4 de febrer de 2019

“Vis a Vis” arriba a la seva recta final amb l'estrena a FOX el 4 de febrer, a les 22:00 h, de “La marea amarilla”, títol escollit per a l'últim episodi de la sèrie, en una clara picada d'ullet als centenars de seguidors que es van autodenominar d'aquesta manera per reclamar el retorn de la ficció. Amb l'emissió d'aquest episodi, la ficció de FOX Networks Group i Globomedia (Grup MEDIAPRO) posa punt final a la seva trajectòria amb el desenllaç adequat, tal com sempre van reclamar els seus fans.
“Vis a vis” ha estat un èxit rotund a FOX i ha mantingut les expectatives de “La marea amarilla” al llarg d'aquestes dues últimes temporades. De fet, “Vis a vis” ha estat la sèrie favorita de l'audiència dels canals d'entreteniment del pagament durant l'emissió de la tercera i la quarta temporades, estrenades, respectivament, a l'abril i al desembre del 2018. Amb resultats només superats a FOX per productes com “The Walking Dead”, la sèrie ha liderat totes les setmanes el prime time dels dilluns i s'ha situat entre les produccions espanyoles més vistes de la televisió de pagament amb una mitjana superior als 300.000 espectadors, xifra que s'amplia fins al mig milió considerant l'audiència que contacta amb la sèrie en emissió no lineal, format escollit per 6 de cada 10 espectadors de la sèrie.
“Les sèries s'han d'acabar quan ho exigeix la seva narrativa. La quarta temporada de “Vis a vis” manté un altíssim nivell d'acció, que arriba a cotes de tal intensitat a les quals mai vam pensar que podria arribar la sèrie i els seus personatges. Per això, creiem que estem en el moment perfecte per a donar-li el final que mereix i satisfaci al públic. La prolongació gratuïta de les trames no aporta res nou en els productes de ficció. No podem permetre que “Vis a vis” caigui en la rutina o en la repetició”, ha comentat Iván Escobar, productor executiu i showrunner de la sèrie.
“Quan vam decidir continuar “Vis a vis”, un dels nostres objectius era donar-li a la sèrie un tancament a la seva altura. En aquestes dues temporades, que hem tingut el plaer de coproduir al costat d'Iván Escobar i l'equip de Globomedia (Grup MEDIAPRO), la sèrie ha volat molt alt, confirmada per l'audiència i per una notorietat que, setmana a setmana, ens ha fet líders. Creiem que hem aconseguit un gran producte, entre el millor de la ficció espanyola actual, i aquesta és la raó que ens mou a no estirar-lo fins a la seva extenuació”, ha dit Daniel Pérez, VP & Director General de FOX Networks Group España.
“Sabíem que FOX Networks Group seria el company de viatge ideal per a aquest projecte. Estem molt contents amb els resultats, que donen suport als nostres objectius de qualitat i lideratge i que han proporcionat encara major difusió a “Vis a vis”, una sèrie referent al nostre mercat amb una destacada presència internacional”, ha comentat Javier Méndez, Director Global de Continguts del Grup MEDIAPRO.
“FOX ha donat vida a la sèrie més enllà de la pantalla de televisió, gràcies a una brillant estratègia de promoció que ha contribuït a dinamitzar el seu èxit, tant en presència a mitjans com a xarxes socials, a l'altura dels millors productes internacionals”, ha manifestat Javier Pons, Director General de Globomedia.
“Vis a vis” ha tingut campanyes molt notòries, realitzades per l'equip de FOX, que han marcat la continuïtat de la sèrie, fins i tot en els mesos que ha estat absent de la pantalla, amb picades d'ullet molt destacades cap a la “marea groga”. És el cas del videoclip de la cantant Miriam Rodríguez; la campanya d'Halloween amb Maggie Civantos i Najwa Nimri, en els seus respectius personatges de Macarena i Zulema, enfrontant-se a Cruz del Norte amb un grup de zombis o la campanya de Nadal #NosHemosPortadoMal amb Itziar Castro, no exempta de polèmica.
L'últim episodi de la sèrie compta amb la presència de Maggie Civantos, Najwa Nimri, Alba Flores, Berta Vázquez, María Isabel Díaz, Ramiro Blas, Itziar Castro, Marta Aledo, Laura Baena Torres, Zaira Pérez, Abril Zamora, Jesús Castejón i Cristina Marcos, als qui acompanyarà en un petit cameo La Mala Rodríguez, el tema compost de la qual per a “Vis a vis” ja va sonar en el penúltim episodi.
En l'última temporada de “Vis a vis” ha intervingut la major part del repartiment habitual de la sèrie amb Maggie Civantos (Macarena), Najwa Nimri (Zulema), Alba Flores (Saray), Berta Vázquez (Rizos), María Isabel Díaz (Sole), Adriana Paz (Altagracia), Ramiro Blas (Sandoval), Itziar Castro (Goya), Marta Aledo (Tere), Laura Baena Torres (Antonia), Zaira Pérez (Millán), Abril Zamora (Luna), Jesús Castejón (Castillo), així com Benjamín Vicunya (Hierro), Georgina Amorós (Fátima) i Cristina Marcos (Sra. Cruz), incorporats en la quarta temporada. A més, l'equip liderat per Iván Escobar ha comptat amb els directors Marc Vigil, Sandra Gallego, Carles Torrens i Ramón Salazar, i els guionistes José Javier Reguilón, JM Ruiz Córdoba i Lucía Carballal.